محفل «شعر مهدوی» در آستارا برگزار شد

در آستانه سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) و نیمه شعبان، محفل «شعر مهدوی» در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، محفل« شعر مهدوی» با هدف ترویج فرهنگ مهدوی با حضور شاعران و اصحاب فرهنگ و هنر در محل گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام«محمد جواد باقری‌ارومی» در این محفل،اظهارکرد: ترویج مهدویت و شناخت امام زمان(عج) و آماده کردن زمینه برای ظهور از اقدامات بسیار تاثیرگذار است.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: در شرایطی که دشمن با استفاده از ابزارهای نوین اقدام به پخش شبهاتی در خصوص ظهور می‌کند باید با اقداماتی اساسی برای شناساندن امام عصر(عج) تلاش کرد که بخشی از این تلاش‌ها از طریق هنر و شعر است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به شرایط ظهور اشاره کرد و گفت: تا زمانی که منتظر واقعی نباشیم حضرت امام زمان(عج) ظهور نمی‌کند.

 

«شاپور تشرینی» نیز در این محفل،اظهارکرد: هنر شعر در اشاعه فرهنگ مهدویت نقش تاثیرگذاری دارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا بر ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت هنر تاکید کرد.

 

گفتنی است، در این محفل شاعران مطرحی همچون کیوان رادفر مسئول انجمن شعر و ادب شهریار، تقی ضامن، علی‌اکبر باقری‌ارومی، شیما مولایی‌فرد، محدیث مستعلی‌زاده، روناک جوادی و روح‌الله دنیایده در وصف امام زمان(عج) شعرخوانی کردند.

 

شاهنامه‌خوانی توسط فاطمه شاهرخ، مولودی‌خوانی پرویز سلام و اهدای جوایز به قید قرعه به حاضرین از دیگر بخش‌های این محفل بود.

 

محفل«شعر مهدوی» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن شعر و ادب شهریار، بسیج هنرمندان و موسسه پویندگان آرمان شهر فردا برگزار شد.

کد خبر 1156543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha