لزوم آمادگی سیستم بهداشت و درمان

سرمست گفت: با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشند زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» امروز (شنبه ۲۱ اسفند) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشند زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه روند کاهشی مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و بستری‌ها آهسته تر شده است‌ افزود: در ۲ هفته گذشته میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و بستری‌ها ۴۱ درصد کاهش داشته اما در هفته گذشته سیر کاهشی آهسته‌تر بوده و ثابت مانده است.

 

وی اضافه کرد: این مساله موجب شده به ویژه شهرهای بزرگ از وضعیت قرمز خارج شوند و در وضعیت نارنجی بمانند؛ وضعیت نارنجی مانند وضیت قرمز تلقی می‌شود و باید احساس خطر کنیم.

 

سرمست تصریح کرد: پیک فعلی نسبت به ۲ پیک گذشته کرونا کوتاهتر بود اما با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشند زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

 

کد خبر 1156906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha