اعتقاد به مهدویت؛ بخشی از موضوع جهاد تبیین است

مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی کرمان گفت: مسائل متعدد و موضوعات گوناگونی در حوزه مهدویت وجود دارد که یکی از آنها اعتقاد به مهدویت است و همه وظیفه دارند جهت پاسخ به شبهات این حوزه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی عرب پور، شنبه(۲۱ اسفند) در نشست خبری نخستین جشنواره ملی «خانواده و سبک زندگی مهدوی» با اشاره به واقع شدن دو نیمه شعبان در سال ۱۴۰۰، این موضوع را باعث جدی تری شدن فعالیت های حوزه مهدویت در این سال خواند.

 

 

مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی کرمان افزود: مسائل متعدد و موضوعات گوناگونی در حوزه مهدویت وجود دارد که یکی از آنها اعتقاد به مهدویت است و همه وظیفه دارند جهت پاسخ به شبهات این حوزه اقدام کنند زیرا تبیین مهدویت وظیفه همه یاوران امام امام زمان است.

 

 

وی با بیان اینکه یک بخش از جهاد تبیین موضوعات اعتقادی است که یکی از آنها مهدویت است؛ اظهار کرد: مسئله دوم ضرورت انطباق زندگی یاوران امام زمان با آن چیزی است که مورد رضایت ایشان است و به عنوان سبک زندگی مهدوی از آن یاد می کنیم. 

 

حجت الاسلام عرب پور ادامه داد: در این راستا مسئله خانواده موضوعات خاصی دارد که هر کدام می تواند در یک بخش از زندگی مطرح و پیاده شود اما وقتی خانواده، مهدوی شد زمینه تشکیل حکومت مهدوی هم ایجاد می شود لذا هر ابزاری و مسئله ای که بتواند در این جهت کمک کننده باشد باید مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی خانواده و سبک زندگی مهدوی به استان کرمان ابلاغ شده که اختتامیه آن ۲۳ اسفند جاری و در آستانه نیمه شعبان برگزار می شود؛ با تأیید این موضوع که معارف مهدوی آنگونه که باید، هنوز در زوایای زندگی شیعه جای داده نشده و باید برای رفع این مشکل راهکار ارائه داد؛ گفت: بنیاد به تنهایی متولی این امر نیست و همه باید کمک کنند.

 

 

حجت الاسلام عرب پور اظهار کرد: ما طی یک سال گذشته سعی کردیم با برگزاری مسابقات و همین جشنواره، حداقل نام امام زمان را بر سر زبان ها بیندازیم اما باید خیلی کار کنیم زیرا زیادی عقب هستیم.

 

 

وی بر لزوم پشتیبانی از سیاست گذاری های حوزه مهدویت با ایده های خوب تأکید کرد و گفت: همه هستی، طفیلی وجود امام زمان است و ما باید از همه ظرفیت های موجود اعم از مهدیه ها، دعای ندبه و... برای اهداف مهدوی استفاده و در این زمینه از پیشنهادات و همکاری اصحاب رسانه و... استقبال می کنیم.


 

کد خبر 1156913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha