راه اندازی درمانگاه در مرز ماهیرود

موهبتی گفت: با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذار درمانگاه در سایت مرزی ماهیرود راه اندازی می شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، «حسین موهبتی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ظهر امروز (21 اسفند) در نهمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان بررسی مصوبات جلسه قبل را از اهداف برگزاری این جلسه اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث، بحث ساختمان ایکس ری است که بنا به گزارش مدیر کل گمرکات تا 20 روز آینده آماده است و تلاش می شود زیر ساخت های آن شامل جدول گذاری، آسفالت و... نیز شروع شود و در اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از دیگر مصوبات جلسه به راه اندازی درمانگاه در سایت مرزی ماهیرود با کمک سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار به کمیته پایش معرفی شده و در خصوص تشریفات قانونی فرمانداری سربیشه اقدامات لازم را انجام می دهد.

 

موهبتی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده این درمانگاه به بهره برداری برسد و شاهد ارائه خدمات به مردم افغانستان در جوار مرز باشیم.

 

یکی دیگر از موارد که مورد برسی قرار گرفت نرخ تعرفه خدمات در سال 1401 بود که سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تا اردیبهشت سال آینده با شرکت مرزنشینان قرارداد دارند، گفت: تعرفه ها به کمیته پایش رفته است و مباحث کارشناسی انجام و برای مرز ماهیرود مصوب شده است.

 

موهبتی با اشاره به راه اندازی بازارچه یزدان به تازگی گفت: با توجه به انجام این مهم، برای ارائه خدمات به شهروندان افغانستانی در جوار مرز همکاری طرف افغان مهم است و بر اساس همکاری و... تا زمان فعالیت، خدمات به شهروندان افغانستانی در جوار مرز ارائه خواهد شد.  

 

وی با توجه به تصویب این مهم توسط اعضای شورای ساماندهی مبادلات مرزی یادآور شد: تا زمان فعالیت خدماتی مانند گاز، نان، کالای یارانه ای و مایحتاج اولیه به شهروندان در جوار مرز(اهالی روستای کلاته نظر) داده می شود.

 

وی افزود: مقرر شده بود در راستای همکاری دو جانبه هر هفته 350 کپسول گاز به طرف افغان داده شود که با توجه به تعطیلی بازارچه این مهم از ابتدای آذر ماه تعطیل شد که با توجه به نظر اعضای شورا مقرر شد تا پایان خرداد ماه در صورت فعالیت بازارچه این مهم ادامه داشته باشد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به غرفه داران تجاری مرز یزدان این نوید را داد که قرارداد 6 ماهه که در گذشته مصوب شده بود به علت عدم فعالیت بازارچه سه ماه آن از اجاره 6 ماهه دوم تخفیف داده خواهد شد.

 

 

کد خبر 1156939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha