هشدار قاضی ارشد فلسطین نسبت به فراخوان حمله صهیونیست ها در اعیاد یهودی به مسجدالاقصی

محمود هباش، قاضی ارشد فلسطین نسبت به حمله صهیونیست ها در روز پنج شنبه (۲۶ اسفندماه) به بهانه عید اول یهودیان به مسجدالاقصی هشدار داد و اعلام کرد: جنگ مذهبی که اشغالگران به دنبال شعله ور کردن آن هستند، تمام جهان را به آتش خواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشروق، «محمود هباش» قاضی ارشد فلسطین و مشاور محمود عباس در امور دینی و اسلامی فلسطین نسبت به فراخوان گروه «جماعات الهیکل» در حمله به مسجدالاقصی به بهانه اولین عید یهودیان در سال 2022 میلادی هشدار داد.

 

وی افزود: عناصر شهرک نشین از مناسبت های یهودی برای حمله به مسجدالاقصی سوء استفاده می کنند و تلاش دارند طرح های یهودی سازی را در شهر قدس اشغالی و حرم قدسی واقع کنند.

 

هباش در ادامه از مردم فلسطین در هر کجایی که هستند و می توانند خواست حضور گسترده ای در مسجدالاقصی داشته باشند تا طرح های شهرک نشینان و گروه های افراطی یهود را به شکست بکشانند و از مسجدالاقصی دفاع کنند.

 

مشاور محمود عباس در امور دینی و اسلامی فلسطین همچنین تاکید کرد که رهبران فلسطینی از نزدیک وقایع و اقدام اشغالگران برای افزایش تنش و ایجاد ازدحام در شهر قدس را با بهره برداری از این جنایات حملات و تهاجمات مستمر خود به منظور اجرای طرح تقسیم زمانی  و مکانی این حرم دنبال می کنند.

 

وی افزود: برای همین ما از مردم فلسطین می خواهیم با حضور خود اقدامات صهیونیست ها را خنثی کنند، زیرا مسجدالاقصی کاملاً اسلامی است و غیر مسلمانان حقی بر آن ندارند. و در قرآن کریم آمده نیز آمده است و قوانین بین المللی و قطعنامه های یونسکو نیز آن را تایید کرده اند.

 

هباش از علما، اندیشمندان و دولت‌ های جهان اسلام خواست تا به وظیفه دینی و اخلاقی خود در قبال شهر بیت‌المقدس و حرم شریف عمل کنند و بر اسلامی بودن مسجد تأکید کنند و پیامی روشن به جهانیان برسانند.

 

وی گفت: آسیب رساندن به بیت المقدس و الاقصی تعصبی است به ایمان بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان در تمام نقاط زمین و جنگ مذهبی که اشغالگران به دنبال شعله ور کردن آن هستند، تمام جهان را به آتش خواهد کشید و هیچ کس در روی زمین از آن و عواقب آن در امان نخواهد بود.

کد خبر 1157065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha