یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز سرایان برگزار شد

طرح میهمانی لاله های روشن، یادواره ۱۲ شهید فرهنگی و ۱۹ شهید دانش آموز سرایان با حضور مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش، جمعی از خانواده معظم شهدا و مردم سرایان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، «علیرضا کاظمی» مشاور وزیر آموزش و پرورش امروز (۲۲ اسفند) در این مراسم، با تجلیل از مقام شهدا، رمز و شاخص انقلابی ماندن را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و برگزاری یادواره های شهدا را از مبانی دینی، اعتقادی، سیاسی و بزرگترین مزیت رقابتی و قدرتی نظام انقلاب اسلامی یاد کرد.

 


وی با تاکید بر اینکه امروز تمام اقتدار نظامی، اقتصادی، امنیتی و توان علمی کشور در سایه وجود این فرهنگ است خطاب به معلمان گفت: هیچ ماموریتی بالاتر از انتقال این فرهنگ  ایثار و شهادت نیست.

 


به اعتقاد وی، جامعه فرهنگی کشور به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور، باید اولین ماموریتشان انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باشد چون همه آموزش‌ها و ارزش‌های انقلابی در درون این فرهنگ است.

 


وی اولین و اساسی ترین نیاز انسان برای رسیدن به آرامش و آسایش را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تمسک و توسل به شهدا  توصیف کرد.

 


کاظمی با اشاره به شرایط کنونی و فشارهای اقتصادی دشمن بر کشور و همچنین جنگ نرم در جبهه فرهنگی، پیروی از ولایت، اتحاد و انسجام ملی را عاملی مهم در مقابله در این دو جبهه برشمرد.

 


وی اقتدار ایران اسلامی را به واسطه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توصیف کرد و گفت: امروز دنیای استکبار تمام تلاش خود را بر تضعیف اقتدار ایران و کم رنگ کردن ارتباط مردم با این فرهنگ گذاشته است.

 


وی با بیان اینکه باید این فرهنگ در زندگی ما همواره ساری و جاری باشد، تصریح کرد: دشمن کانون قدرت نظام جمهوری را هدف قرار داده است و آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور نیز باید بر همین نکته کانونی تمرکز کند.

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم با تشریح روند برگزاری طرح میهمانی لاله های روشن در سطح استان گفت: استان خراسان جنوبی در ردیف پنج استان برتر کشور در راستای فعالیت های طرح میهمانی لاله های روشن قرار گرفته است.

 


وی با بیان اینکه این طرح در بالغ بر ۶۵۰  واحد آموزشی استان گسترش یافته و در حال اجرا می باشد، تصریح کرد: به دلیل ماندگاری فعالیت های میهمانی لاله ها، المان ها و یادمان شهدا در مدارس تهیه و نصب شده است و تمام کلاس های درس به نام شهدا نامگذاری شده است.

 

 

حجت الاسلام «غلامرضا مرتضایی نیا» امام جمعه سرایان هم در این مراسم گفت: امروزه همه ما وظیفه داریم ارزش ها و روحیه شهادت طلبی که مقاومت در مقابل دشمنان داشتند را در نسل آینده برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تقویت کنیم.

 


امام جمعه سرایان با بیان اینکه ما به این یادواره ها و یادمان‌های شهدا برای زدودن گرد و غبار غفلت از اعضا و جوارح نیاز داریم، خاطرنشان کرد: باید یاد و نام شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را به یکدیگر تذکر داد.

 


 

 

 

 

 

کد خبر 1157116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha