۱۰ میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه ها هزینه شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: ۱۰ میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه های شیروان هزینه شد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: عملیات ساماندهی و بازگشایی  رودخانه های چلو، شوق آباد، اوغاز از توابع بخش مرکزی و قوشخانه با ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی از بهمن ماه امسال آغاز شد و اخیرا به پایان رسید.

 

مدیر امور منابع آب شیروان خاطرنشان کرد: هفت کیلومتر از رودخانه های بخش قوشخانه و مرکزی این شهرستان بازگشایی و ساماندهی شد.

 

خسروپناه با بیان اینکه با امسال و با تخصیص به موقع اعتبارات ساماندهی رودخانه های شهرستان ۱۰۰ درصد محقق شده است، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌ها، این طرح دربرگیرنده مباحثی همچون کنترل سیلاب از طریق لایروبی رودخانه‌ها، احداث سیل بندها و غیره است و از سویی برای پیشگیری از خسارت سیلاب ضروری است.

 

وی بیان کرد: در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارد و یا در حوزه مسکونی قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

 

 

 

کد خبر 1157225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha