رسالت بزرگ امروز اصحاب فرهنگ و هنر مقابله با تحمیل سبک زندگی غربی بر جامعه است

حسنی با بیان اینکه یکی از دغدغه های جامعه ما تلاش دشمن در راستای تحمیل سبک زندگی غربی بر جامعه است، گفت: توجه به جوانان و ایجاد نشاط و امید به آینده با توجه به دستاوردهای مختلفی که در کشور وجود دارد، در راستای جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، صبح امروز(۲۲ اسفند) در آئین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه  انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان نظام، سرآسیمه بحث تهاجم نظامی به نظام و  انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار دادند چرا که برای چشم اندازی که برای خود تصور می کردند نگران بودند.

 

« محمد سبحان حسنی»  ابراز کرد: لذا دشمنان، چاره را در تهاجم نظامی به کشور برای ساقط کردن نظام اسلامی دیدند اما به لطف خدا در این حوزه راه به جایی نبردند و با دفاع جانانه ملت ایران اسلامی با شکست مواجه شدند و پس از آن چاره در شبیخون و تهاجم فرهنگی دیدند که همچنان ادامه دارد.

 

وی بیان کرد:  دشمنان اسلام و انقلاب امروز با استفاده از تکنولوژی های جدید وارد عرصه تهاجم فرهنگی و تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی شده اند و وظیفه ما هم مقابله و  بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، تهاجم در عرصه فرهنگ و هنر با استفاده از فرهنگ غنی اسلام است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: یکی از دغدغه های جامعه ما تلاش دشمن در راستای تحمیل سبک زندگی غربی بر جامعه است که نگران های جدی نیز در این حوزه وجود دارد و مقام معظم رهبری در این حوزه بیانات و انتظاراتی داشتند که در بیانیه گام دوم انقلاب این موارد را مورد اشاره  قرار داده اند.

 

حسنی با اشاره به اینکه امروز وظیفه هنرمندان و فرهنگ دوستان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان، وظیفه سنگینی است، افزود: پتانسیل های زیادی در استان ایلام و کشور وجود دارد و انتظار می رود با نگاه عمیق به حوزه تهدیدها، بتوانیم تهدیدها را تبدیل به فرصت و نقاط قوت را تقویت کنیم.

 

وی تصریح کرد: توجه به جوانان و ایجاد نشاط و امید به آینده با توجه به دستاوردهای مختلفی که در کشور وجود دارد، یاس و ناامیدی را  به حوزه دشمن بر می گرداند، چون تلاش آنها در ابتدا مایوس کردن و ناامید کردن جامعه است و امروز برنامه هایی که برای پیشرفت و تعالی کشور در دستور کار مسئولان قرار دارد می توان به قله های پیشرفت در حوزه های مختلف دست پیدا کرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: امروز استفاده از تکنولوژی که در حوزه مجازی وجود دارد هم تهدید و هم فرصت است و باید از این فرصت ها استفاده کرد و برای رسیدن به این هدف، داشتن برنامه لازم است که اگر برنامه نداشته باشیم خسارت های جبران ناپذیری را خواهیم داشت و باید به نحو مطلوبی از این فضا در راستای توسعه کسب و کارهای جدید و ایجاد ظرفیت های مناسب استفاده کرد.

 

حسنی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان این حوزه با برنامه ریزی درست و بهره گیری از فرصت هایی که وجود دارد  می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: امید است که مدیریت جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با داشتن برنامه در راستای اعتلای فرهنگ و هنری استان و توجه و حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بتواند موفقیت های روزافزونی در این عرصه داشته باشیم و از همه ظرفیت های استان در این عرصه استفاده شود.

کد خبر 1157244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha