ارسال پیام قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به اجلاس استانی نماز استان سیستان و بلوچستان

متن پیام سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به اجلاس استانی نماز استان سیستان و بلوچستان در سایت ستاد اقامه نماز منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، متن پیام سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) به اجلاس استانی نماز استان سیستان و بلوچستان  را در ادامه می توانید مشاهده نمایید:

 

« الَّذِینَ إِنْ مَکنَّاهُمْ فِی الأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاهَ»

اقامه دین، اقامه کتاب آسمانی قرآن مجید و اقامه عدل و اقامه نماز در صدر رسالت های انقلاب اسلامی قرار دارند و ضامن سعادت دنیوی و اخروی امت مسلمان به شمار می آیند. تعامل مستمر بین مدارس و مساجد و بیوت صالحه پشتوانه محکمی برای اقامه نماز و ترویج معارف آن است. همکاران گرامی برای تحکیم پیوند خانه و مدرسه و مسجد به تدابیر و اقدامات ذیل عنایت فرمائید :

 

۱- روحانی فاضل و آشنا به روانشناسی کودک و نوجوان برای اقامه نماز جماعت رهسپار مدارس شود.

 

۲- طلاب علوم دینی و معلمان و مربیان امور تربیتی با دانش آموزان ارتباط دو جانبه بر قرار کنند و به پرسش ها و شبهات آنان پاسخ دهند.

 

۳- اتاق فکر و یا هیأت اندیشه ورز مدرسه برای ترویج نماز فعال شود.

 

۴- فلسفه نماز و دلیل اقامه آن به آینده سازان تعلیم داده شود.

 

۵- نماز نماد وحدت و همبستگی اسلامی است به اتحاد فرزندان انقلاب اسلامی اعم از شیعه و سنی توجه شود.

 

۶- تعلیم درست خوانی اذکار نماز در دستور کار مدارس قرار گیرد.

 

۷- دانش آموزان در معیت مدیر و مربی امور تربیتی و یا همراه با خانواده خود در نماز جمعه و جماعت شرکت کنند و مدارس با مساجد در تعامل باشند.

 

۸- تشویق و تکریم نمازگزاران در مدارس مد نظر قرار گیرد.

 

۹- ترویج کتابخوانی و مطالعه و مسابقه پیرامون نماز در اولویت قرار گیرد.

 

۱۰- در جلسات رسمی انجمن و اولیاء و مربیان برای اقامه نماز جماعت و لوازم آن در مدرسه و بهبود نمازخانه برنامه ریزی شود.

 

۱۱- امامان جماعت مساجد و مدیران و مربیان مدارس جلسات مشترک هم اندیشی داشته باشند.

 

۱۲- از طریق صدا و سیمای استان مساجد و مدارس همکار و مرتبط با همدیگر معرفی شوند.

 

۱۳- از علمای حوزه های علمیه و امامان جماعت مساجد در ایام الله و مناسبت های دینی و انقلابی برای حضور در مدارس دعوت شود.

 

۱۴- از طریق فضای مجازی و رسانه ها اخبار مراسم اقامه نماز جماعت مدارس پخش شود.

 

۱۵- مدیریت امور نمازخانه های مدارس به کودکان و نوجوانان واگذار شود.

 

۱۶- سخنرانی ها حد فاصل نماز ظهر و عصر و یا بعد از فریضه نماز کوتاه و روشن و سازنده باشد.

 

۱۷- به دانش آموزان فرصت نوآوری و خلاقیت اعطاء شود تا پیرامون نماز مقاله و شعر و داستان و خاطره بنویسند و یا آثار هنری دیگر تولید کنند و از آثار برتر تجلیل شود.

 

۱۸- مدیران ارشد استان و شهرستان و عالمان و استادان دانشگاه و خیرین و چهره های برجسته دینی و ورزشی و هنری و علمی در صفوف نماز جماعت مدارس شرکت کنند.

 

۱۹- تمرکز مدیران و مربیان امور تربیتی و معلمان مدارس روی ایجاد انگیزه در نسل نو برای اقامه نماز باشد و از اکراه و اجبار استفاده نشود.

 

در سال ۱۴۰۱ دو موضوع مهم در دستور کار ستاد اقامه نماز قرار دارد.

 

اوّل : عمل بر مبنای سند تحول اقامه نماز در افق ۱۴۰۱ الی ۱۴۲۰ که همه ارکان استان را برای ترویج معارف نماز و تحقق اهداف به حرکت در می آورد. خوشبختانه با همت همکاران عزیز سند تحول اقامه نماز در استان تدوین شده است.

 

دوم : برگزاری جشنواره فجر تا فجر که مستلزم مشارکت همه آحاد جامعه برای تولید آثار علمی و فرهنگی و هنری و ادبی و همچنین محصولات فضای مجازی پیرامون نماز است.

 

جامعه زنده همیشه مولد است و فرهنگ و اندیشه می سازد و فضای تفکر را وسعت می بخشد. نیاکان ما در هزاره گذشته زیباترین مساجد را ساخته اند و پر مغزترین اسرار الصلوه ها را نوشته اند. در عصر نو ما هم باید به رسالت معنوی خود عمل کنیم و از ظرفیت های علمی و هنری و فرهنگی و پژوهشی حوزه و دانشگاه و مدرسه و از تمکن مردم برای تولید علم و آثار هنری در باب نماز استفاده کنیم. تولید کتاب و نرم افزار نماز ویژه کودکان           پیش  دبستانی و دانش آموزان با روش علمی و جاذبه هنری نیاز روزگار ماست.

 

جشنواره فجر تا فجر میعادگاه همه متفکران و هنرمندان و اهل فرهنگ است و همه با هر سن و سالی می توانند در این حرکت ملّی نقش آفرین باشند.

 

یکی از مهم ترین ارکان ستاد اقامه نماز نهاد حرکت آفرین و برنامه ریز شورای اقامه نماز استان و در امتداد آن شورای اقامه نماز شهرستان است. این نهاد به منزله اتاق فکر و مغز متفکر و هدایت گر ، رسالت مهمی بر عهده دارد و تحت اشراف استاندار و با مشارکت فعال مدیران کل و علماء و نماینده ولی فقیه تحولات اقامه نماز استان را تمشیت می­کند، برگزاری جلسات مستمر و هدفمند شورای اقامه نماز زمینه ساز ترویج معارف این فریضه الهی است.

 

وظیفه خود می دانم از تلاش مستمر و اثر گذار نماینده محترم ولی فقیه و استاندار محترم و رئیس شورای اقامه نماز استان و فرمانداران و مدیران کل و روسای ادارات شهرستان ها و علماء و خادمان فرهنگ و اندیشه اسلامی و دست اندکاران تعلیم و تربیت استان فضیلت پرور سیستان و بلوچستان قدردانی کنم و از اهتمام جناب آقای سنجرانی در گسترش فرهنگ نماز صمیمانه سپاسگزارم.

 

ان شاء الله سال نو سال شکوفایی معارف نماز در مدارس و ادارات استان پهناور سیستان و بلوچستان باشد.(ش/۲۱/۱۲/۴۷)

 

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

 

         سید احمد زرهانی

   قائم مقام ستاد اقامه نماز

 

کد خبر 1157263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha