اعلام قیمت ۱۶ قلم کالای اساسی در گلستان/ توزیع در ۵۰ فروشگاه در حال انجام است

صالح المومنین با بیان‌اینکه تعاون روستایی در زمینه تامین و تنظیم بازار کالای اساسی نقش مهمی برعهده دارد، قیمت ۱۶ قلم کالای اساسی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، «حجت اله صالح المومنین» امروز (یکشنبه ۲۲ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارکرد: ۲۷۵ شرکت تعاونی در قالب تعاونی های تولید، کشاورزی و روستایی، ۱۱ اتحادیه شهرستانی، ۶ اتحادیه استان با ۱۸۵ هزار سهامدار جزو اعضای این تعاونی هستند.

 

مدیر تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه نظارت در این مجموعه جزو اولویت های ما است، گفت: هرجا نظارت نباشد اتفاقات ناگواری رخ می دهد و در سال های اخیر بارها چنین اتفاقاتی را بخشی از مردم تجربه کردند و کسی هم پاسخگو نبود اما تعاون روستایی دارای سازوکار و قوانین متقنی است.

 

وی افزود: ۲۱۰ هزار تن ظرفیت انبارهای تعاون روستایی استان است که برای ذخیره کالاهای اساسی و نهاده های بخش کشاورزی مانند کود، سموم، بذر و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

صالح المومنین با بیان ۶ مرکز فراوری و بوجاری بذر زیر مجموعه تعاون روستایی استان است، اظهار کرد: سالانه ۲۰ هزار تن بذر گندم و ۲ هزار تن بذر سویا در این مراکز بوجاری و بین کشاورزان توزیع می شود.

 

وی ادامه داد: دهه فجر امسال یک سردخانه ۲ هزارتنی را کلنگ زنی کردیم که تا بهمن ماه سال آینده تکمیل خواهد شد تا ظرفیت سردخانه ای در استان نیز افزایش پیدا کند.

 

مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: این سازمان در تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار نقش مهمی دارد و ۵۰ فروشگاه و مرکز به همراه دو سامانه هوشمند در حال توزیع کالاهای اساسی است.


وی با اشاره به توزیع ۱۶ قلم‌کالای اساسی در استان گفت: در ۵۱ مرکز توزیع مرغ گرم و منجمد، تخم مرغ، شکر، برنج، گوشت قرمز و ماکارونی در حال انجام است.

 

صالح المومنین گفت: تخم مرغ به قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومام، مرغ منجمد کیلویی ۲۰ هزار تومان، مرغ گرم ۲۹ هزار تومتم، برنج هندی ۱۰ کیلویی به مبلغ ۱۸۵ هزار تومان، برنج پاکستانی ۱۰ کیلویی به مبلغ ۲۰۵ هزار تومان، برنج تایلندی ۱۰ کیلویی ۱۲۵ هزار تومان، شیرودی ۵ کیلویی ۲۱۰ هزار تومان است.

 

وی بیان کرد: قلوه‌گاه منجمد کیلیویی ۷۴ هزار ۳۰۰ تومان، راسته منجمد ۱۱۰ هرار تومان، گردن منجمد ۱۰۰ هزار تومان، سردست منجمد ۱۱۰ هزار تومان، شکر ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان به ازای هر یک کیلوگرم، روغن ۸۱۰ گرمی به مبلغ ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان، روغن ۲ کیلو و ۷۰۰ گرمی ۴۲ هزار و ۵۰۰ پ، روغن رعنا ۲ کیلو و ۷۰۰ گرمی به مبلغ ۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان و ماکارونی ۱.۲ کیلوگرمی ۸ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

 

صالح المومنین درباره تامیم و توزیع میوه شب عید گفت: ۲۵۰ تن سیب زرد و قرمز و پرتقال در انبارهای استان ذخیره‌ سازی شده که براساس نظر کمیته راهبردی تنظیم بازار توزیع آن از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌ شود.

 

وی گفت: سیب زرد و قرمز با مباشرت اتحادیه مرکزی و تعاون روستایی گلستان از دماوند خریداری شده اما پرتقال شب عید را برای حمایت از تولیدکنندگان بومی از باغداران استان خریداری کردیم.

 

مدیر تعاون روستایی گلستان درباره قیمت میوه شب عید گفت: قیمت سیب و پرتقال در میادین و خرده فروشی‌ ها محاسبه شده و با قیمت کمتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. هنوز کمیته راهبردی تنظیم بازار استان قیمت میوه شب عید را اعلام نکرده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا نصف میزانی که سال گذشته میوه در استان توزیع شده بود، سیب و پرتقال ذخیره‌سازی شده است، گفت: توزیع میوه شب عید برخلاف سال‌های قبل که تا ۳۰ فروردین ادامه داشت امسال تا ۱۴ فروردین خواهد بود. ضمن اینکه شرایط کرونایی هم در نظر گرفته شده است. با این وجود اگر نیاز بیشتری در استان وجود داشته باشد از محل ذخیره استراتژیک سازمان مرکزی یا استان مازندران در کوتاه‌ترین زمان نیاز استان را برطرف می‌کنیم.

 

کد خبر 1157343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha