انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر «حوض خون» آغاز رویدادی فرهنگی برای شناخت حضور حماسه ساز اندیمشک در دفاع مقدس است

عطارزاده با اشاره به اینکه انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون» را پایان نمی‌دانیم گفت: این آغاز یک رویداد فرهنگی برای شناخت ابعاد بیشتری از حضور حماسه‌ساز، ماندگار و پرافتخار مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک «ایمان عطارزاده» عصر امروز (یکشنبه ۲۲ اسفند) در آئین دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد مقاومت همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر روی کتاب «حوض خون» که در یادمان بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک برگزار شد اظهار کرد: مردم اندیمشک یک‌هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند.

 

رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با بیان اینکه امروز به برکت خون پاک شهیدان، راه شهیدان توسط جوانان نسل سوم و چهارم ادامه یافته است افزود: این مراسم تلاش می‌کند تا خط نورانی شهیدان، خط فرهنگ ایثار و شهادت به واسطه پیام و نگاه رهبر معظم انقلاب در جامعه ساری و جاری شود.

 

وی اذعان کرد: انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر یک کتاب، همه هدف ما نیست بلکه این آغاز یک رویداد است که به برکت نگاه رهبر انقلاب به موضوعی از حوادث پرافتخار دوران دفاع مقدس منجر به تولید آثار متنوع فرهنگی و هنری برای شناسایی بیشتر ابعاد درخشان حضور اقشار مختلف جامعه در دوران دفاع مقدس خواهد شد.

 

عطارزاده تصریح کرد: کتاب «حوض خون» روایت دلدادگی و ایثار و حضور آگاهانه و عاشقانه زنان این سرزمین، زنان غیور و سلحشور اندیمشک در همراهی با فرزندان، همسران و پدرانشان بود.

 

وی عنوان کرد: این کتاب روایت زنانی است که در دوران دفاع مقدس در امدادگری، پرستاری، پشتیبانی و رختشوی‌خانه، صحنه‌های درخشانی از ایثار را آفریدند.

 

رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب ضمن تبریک به مردم اندیمشک، خوزستان و همچنین نویسنده، گردآورنده، پژوهشگران، روایان، همه حماسه‌سازان و مؤسسه فرهنگی شهید زیوداری و فعالان فرهنگی اندیمشک بیان کرد: حرکت مبارک ثبت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهر اندیمشک، تحسین رهبر معظم انقلاب را به دنبال داشت.

 

وی با اشاره به اینکه انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون» را پایان نمی‌دانیم خاطر نشان کرد: این آغاز یک رویداد فرهنگی برای شناخت ابعاد بیشتری از حضور حماسه‌ساز، ماندگار و پرافتخار مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

 

کد خبر 1157365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha