کانونی مسجدی که با ایجاد پژو‌هش‌سرا نخبه‌پروری می‌کند

کانون فرهنگی هنری منتظر موعود(عج) مسجد سیدالشهدا(ع) با ایجاد پژوهش‌سرای آموزش و پرورش در تربیت نخبه ورود کرده است؛ برگزاری دوره‌های ذهن پویا نیز از دیگر فعالیت‌های این کانون برتر و فعال مسجدی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،کانون فرهنگی هنری «منتظر موعود(عج)» در جوار مسجد سیدالشهدا(ع) واقع در نعمت آباد، شهرک ابوذر یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در استان تهران است که از سال 1396 با مجوز رسمی ستاد فهمای استان فعالیت خود را آغار کرده است و در رویداد فهمای 3 به عنوان کانون شایسته تقدیر شناخته شد.

 

فعاليت مستمر در همه زمينه هاي فرهنگي با محوريت مسجد و کمک هاي مومنانه به محرومین و جذب 1200 نوجوان و جوان به کانون را می توان از دیگر برنامه های شاخص در این کانون مسجدی نام برد.

 

«معصومه سادات موسوی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان پیرامون فعالیت های شاخص کانون فرهنگی هنری منتظر موعود(عج)، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که در این کانون مورد توجه قرار گرفته، ایجاد پژوهشسرای آموزش و پرورش به منظور تربیت نخبه است.

 

 

 

«ذهن پويا»

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظر موعود(عج) مسجدسیدالشهدا(ع) بیان کرد: برگزاری کلاس های هنری شامل هنرهای تجسمی، قالیبافی، نقاشی کودکان، طراحی، صنایع دستی از جمله برنامه های آموزشی است که در این کانون اجرا می شود، همچنین این کانون اقدام به برگزاری دوره هایی با عنوان «ذهن پويا» با محور آموزش چرتکه جهت بالا بردن محاسبات ذهني و تقويت هر دو نيمکره مغز کرده است.

 

وی از برگزاری برگزاري کلاس هاي آموزشي در این کانون خبر داد و گفت: خیاطی، کامپیوتر، برگزاري جلسات بصيرتي، سبک زندگي، اجرای طرح سفیران اجتماعی، پاسخ به سوالات شرعی، کلاس های هنری، دوره های روان شناسی و مشاوره از دیگر برنامه هایی است که در این کانون برگزار می شود.

 

 

 

 

 

موسوی با اشاره به اینکه این کانون فرهنگی هنری 80 خانواده محروم و بی بضاعت را تحت پوشش قرار داده است، خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته برای 15 زوج نیازمند جهیزیه تهیه نمودیم و در مناسبت های مختلف بسته های حمایتی، اطعام یلدایی و اطعام زینبی و پوشاک میان اقشار بی بضاعت توزیع کردیم و ارايه خدمات پزشکي و ويزيت رايگان مسجدی ها هم مورد توجه قرار گرفت.

 

برپایی غرفه های فرهنگی و کارآفرینی

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظر موعود(عج) مسجد سیدالشهدا(ع) از راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و ایجاد اشتغال در این زمینه خبر داد و افزود: از این طریق توانستیم برای 50 بانوی سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنیم. همچنین با همکاری شهرداری ۴۵ غرفه فرهنگی و کارآفرینی ایجاد کردیم و از این طریق برای زنان سرپرست خانوار نیز کارآفرینی ایجاد شد.

 

 

 

اجرای «نذر کتاب»

موسوی با اشاره به رویکرد کانون منتظر موعود(عج) مسجد سیدالشهدا(ع) در زمینه کتابخوانی گفت: اجرای «نذر کتاب» با هدف ترويج فرهنگ کتابخواني اجرا می شود و علاقمندان مي توانند کتاب های خود را در اين طرح که در مسجد برقرار است، اهدا کنند.

 

برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظر موعود(عج) مسجد سیدالشهدا(ع) برگزاري مسابقه دارت بين نوجوانان مسجدي، جشن تکليف،ايجاد نشاط و سرگرمي و تشويق نوجوانان براي حضور در مسجد، برپایی ایستگاه های صلواتی در مناسبت های مختلف، اجرای سرود ويژه دهه فجر توسط گروه سرود گلهای منتظر را بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری برشمرد.

 

وی آموزش و توانمندسازی بچه های مسجد، انجام فعالیت های ورزشی، شبکه سازی و فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری دوره های بصیرتی، مقابله با آسیب های اجتماعی، فعالیت های اردویی و گردشگری، فعالیت های مشاوره ای را بخش دیگری از فعالیت های کانون منتظر موعود(عج) مسجدسیدالشهدا(ع) نام برد.

 

کد خبر 1157401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha