تجلیل امام زمان(عج) از حضرت علی‌اکبر(ع)/ دعای حضرت حجت(ع) برای همنشینی با شبه‌پیمبر(ص)

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به تجلیل امام زمان(عج) از حضرت علی‌اکبر(ع) در زیارت ناحیه مقدسه، گفت: حضرت حجت(عج) از خداوند درخواست می‌نمایند که همواره توفیق زیارت حضرت علی‌اکبر(ع) را داشته باشند و در روز واپسین، همنشین ایشان شوند.

حجت الاسلام «مصطفی حسن زاده» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره تجلیل و احترام امام زمان ارواحنافداه از حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، اظهار کرد: امام زمان(عج) در زیارت ناحیه مقدسه، اینگونه حضرت علی اکبر(ع) رابه ما معرفی می کنند: «السلام علیک یا أول قتيل من نسل ځير سليل من سلاله ابراهیم خلیل» حضرت(ع) در ادامه این درسنامه می فرمایند: «أشهد انك أولى بالله و برسوله» «و جعلنا الله من ملاقیک و مرافقيک ...وأبرء إلى الله من قاتلیک و اسئل الله مرافقتك في دار الخلود و أبرء إلى الله من أعدائک اولی الجحود و السلام علیک و رحمة الله و بركاته».

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: امام زمان(عج)، حضرت علی اکبر(ع) را به امتیازاتی مخصوص، وصف کرده اند: سلام و صلوات بر علی اکبر(ع) را بعد از سلام و صلوات بر جد مظلوم خود، حضرت حسین بن على(ع) قرار داده و پس از آن شروع به زیارت سایر شهدا و ایشان را اولین شهید آل هاشم در صحرای کربلا معرفی کرده اند. سپس ایشان را به خدا و پیامبر(ص) از هر کس نزدیک تر دانسته اند.

 

وی تصریح کرد: امام زمان(عج) همچنین از خداوند درخواست می نماید که همواره توفیق زیارت حضرت علی اکبر (ع) را داشته باشند و در روز واپسین، همنشین ایشان باشند. شدت لعن و نفرین آن حضرت(ع) بر قاتلان علی اکبر(ع) حاکی از شدت غضب حضرت حجت(عج) نسبت به آن جفاپیشگان است. (بحارالانوار، ج۹۸، ص۲۶۹).

 

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه خطر کردن برای رسیدن به هدف یکی از شاخصه‌های شخصیت حضرت علی اکبر(ع) است، گفت: جوان منتظر نباید تنها به دنبال آسایش و رفاه خود باشد. وقتی هدف متعالی و مقدس است رفتن به سوی آن هدف مقدس نیز سختی هایی دارد؛ جوان منتظر با سرمشق گرفتن از حضرت علی اکبر علیه السلام در کربلا برای رسیدن به جامعه مطلوب مهدوی باید در عصر غیبت، سختی ها را بپذیرد و به خود سختی بدهد و خطرپذیر باشد نه اینکه تن به خطر ندهد و با نگاه تن‌آسایی و آسایش به دنبال هدف باشد که در این صورت هرگز به هدف نخواهد رسید.

 

وی اضافه کرد: جوانان امروز با الگوگیری از حضرت علی اکبر(ع) و کسب معرفت به امام زمان(عج)، توجه به معنویات و با دوری از گناهان و بدی ها می توانند امام زمان(عج) خود را یاری کرده و برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی ارواحنافداه تلاش مضاعف کنند تا همانگونه که حضرت علی اکبر(ع) مورد رضایت امام زمان خود بود و به او مباهات می کرد، طوری عمل نماییم تا حضرت مهدی (ع) از اعمال و رفتار ما راضی باشند..

 

وی درباره پیوند مهدویت با حضرت علی اکبر(ع) تاکید کرد: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: همه اصحاب امام زمان(عج) جوان هستند و پیر در میان آنها نیست مگر به اندازه نمک غذا و سرمه چشم! جوانی که امروز بتواند مقابل هجوم فرهنگی و جنگ روانی دشمن علیه اصول دین، عفت و حیای خود را حفظ کرده و از امام زمان ارواحنافداه غافل نشود، پیرو حضرت علی‌اکبر علیه سلام است

 

این کارشناس مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین آموزه زندگانی حضرت علی اکبر(ع) برای جوانان منتظر این است که همراهی کامل با امام زمان‌شان داشتند و همه وجودشان را برای آن حضرت(ع) هزینه کردند تا جایی که به مقام شهادت در رکاب امام زمان خود رسیدند: «فَقَطَّعوهُ بِسُیوفِهِمْ اَرْبَاً اَرْبَاً». پیام آخرین ولادت و سرور قبل از نیمه شعبان آن است که طوری زندگی کنیم که با همه وجود آماده خدمت به امام زمان(عج) شویم.

 

 

 

کد خبر 1157568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha