انتقاد از برخوردهای دو گانه جوامع غربی با مقوله حقوق بشر

حجت الاسلام عباسی با اشاره به برخوردهای دو گانه جوامع غربی با مقوله حقوق بشر افزود: به نام دفاع از انسان اقداماتی انجام می دهند این در حالی است که در مقابل برخی بی عدالتی ها، ظلم ها و جنایات سکوت می‌کنند و این رفتارها تبعیض آمیز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست پنج جانبه تفاهم‌نامه حقوق بشر اسلامی، عصر ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰، با حضور دبیر ستاد حقوق‌ بشر، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه، برگزار شد. حجت الاسلام علی عباسی رئیس جامعه المصطفی در این نشست گفت: اهتمام اسلام به حقوق و کرامت سلام و تکریم بنی آدم از نکاتی است که امروز که بیش از هر زمان دیگری از حقوق بشر سخن گفته می شود باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به برخوردهای دو گانه جوامع غربی با مقوله حقوق بشر افزود: به نام دفاع از انسان اقداماتی انجام می دهند این در حالی است که در مقابل برخی بی عدالتی ها، ظلم ها و جنایات سکوت می‌کنند و این رفتارها تبعیض آمیز است.

 

وی گفت: همکاری مشترک در جهت تدوین دانشنامه حقوق بشر اسلامی و ترجمه آن به زبان‌های مختلف، بهره‌برداری و انعکاس آراء و دیدگاه‌های علما و دانشمندان اسلامی در جهت دفاع از حقوق مظلومین به ویژه محور مقاومت در مجامع حقوق بشری بین‌المللی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ علما و فرهیختگان مذاهب اسلامی در جهت هنجارسازی و قاعده‌سازی برای احترام به تنوع فرهنگی، جلوگیری از توهین به مقدسات دینی و کرامت انبیاء الهی و بسیج همگانی برای پیگیری مسئولیت توهین‌کنندگان در مجامع حقوق بشری و مجامع ملی کشورهای اسلامی از طرق مختلف، از موضوعات مورد توافق طرفین در این تفاهم‌نامه پنج‌جانبه است.

کد خبر 1157597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha