۱۶۵ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در گیلان چاپ شده است

حبیبی از چاپ و نشر ۱۶۵ عنوان کتاب در گیلان با موضوع دفاع مقدس در سالهای اخیر خبر داد و گفت: امروزه در کشور بیش از هفت هزار کتاب در بخش مفاهیم دفاع مقدس به چاپ رسیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسن حبیبی» امروز (دوشنبه، ۲۳ اسفند) در آئین رونمایی از ۱۶ عنوان کتاب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: از بخش ادبیات، شعر و تاریخ شفاهی بنیاد حفظ آثار گیلان برای زمینه‌سازی و برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان عنوان کرد: ایران اسلامی در پرتو فرهنگ و ایثار شهادت در دوران هشت سال دفاع مقدس دوام و تثبیت پیدا کرد بنابراین هر چه از این گنجینه و گوهر ناب فاصله می‌گیریم ابعاد جدیدی از آن دوران طلایی مشخص می‌شود.

 

حبیبی ضمن تاکید بر انتقال مفاهیم ایثار و شهادت توسط هنرمندان و نویسندگان و شاعران تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید با ابزار هنرمندانه به نسل حاضر و نسل‌های آینده انتقال پیدا کند و برای ادامه جامعه اسلامی باید به سمت خودباوری، خوداتکایی و مدیریت اقتصادی حرکت کنیم.  

 

وی یکی از مهمترین ظرفیت‌هایی که در دوران دفاع مقدس به آن کمتر پرداخته شد را نقش مردم خواند و افزود: اعتقاد داریم امروز هم برای پیشرفت و توسعه در تمام حوزه‌ها خاصه بخش فرهنگ و حل مشکلات و چالش‌ها باید از ظرفیت مردمی استفاده کنیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اضافه کرد: یکی از رسالت‌های این نهاد انقلابی پاسداشت و حفاظت از دستاوردهای گرانقدر دوران هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود و باید زوایای پنهان این دوران را احصا و ثبت و ضبط کنیم.

 

حبیبی ضمن تاکید بر نشر و تولید آثار مکتوب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و محلی و استفاده از همه محققان و نویسندگان گیلان گفت: تا قبل از سال ۹۱، حدود سه و نیم درصد کتابهای چاپ شده در حوزه دفاع مقدس بود که الان این آمار به ۱۹ و نیم درصد رسیده است. 

 

وی با بیان اینکه تا سال قبل از ۹۱‌ معادل ۷۰۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شده بود یادآور شد: امروزه بیش از هفت هزار کتاب در این بخش چاپ شده و حدود ۱۱ و نیم درصد از این کتابها هم توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان شمار کتابهایی که در این استان در بخش دفاع مقدس نوشته شده را ۱۶۵ عنوان کتاب اعلام کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها در حوزه جهاد تبیین رسالتی عظیم دارند و امیدواریم همه ما در این حوزه به رسالت خود عمل کنیم.

 

حبیبی اضافه کرد: با تایید شورای انقلاب فرهنگی درس معارف در تمام دانشگاه،ها از جمله دانشگاه‌های گیلان تدریس می‌شود از سویی برای تهیه دانشنامه گیلان از تمام محققان و پژوهشگران جوان دعوت میکنیم و در این همراهی برای آنان مشوق هایی را هم از جمله کسری خدمت‌ در نظر گرفتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری با موضوع دفاع مقدس و پرداخت هزینه‌های آن از دیگر بخش‌های است که در دستور کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان قرار دارد.


 

کد خبر 1157618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha