بنیاد حفظ آثار گیلان امسال ۴۵ عنوان کتاب دفاع مقدس را به چاپ رساند

محمدپور ضمن تاکید بر لزوم حمایت های مالی بیشتر از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امسال ۴۵ عنوان کتاب را به چاپ رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسماعیل محمدپور» امروز (دوشنبه، ۲۳ اسفند) در آئین رونمایی از ۱۶ عنوان کتاب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان که با حضور نویسندگان، اصحاب رسانه و اساتید دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: برای حفظ تاریخ شفاهی دفاع مقدس نیازمند همراهی بیشتر نویسندگان و اهالی قلم هستیم.

 

مدیر ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ابراز داشت: پیوند ملت و قلم یک پیوند هویتی است و اگر ملتی از کتاب و قلم فاصله بگیرد هویت خود را از دست خواهد داد و مصداق بارز این امر به وفور در تاریخ وجود دارد.

 

محمدپور با بیان اینکه کتاب سوگند خورده پروردگار است و در دین اسلام به آن بها داده شده تصریح کرد: در قرآن کریم هم اشارات زیادی از نوشتن و کتاب وجود دارد بنابراین این امر نشان می‌دهد فرهنگ ملی و دینی ما پیوندی ناگسستنی با کتاب دارد.

 

وی ترویج امر نشر و کتابخوانی را از ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خواند و افزود: کتاب‌هایی که امروز رونمایی می‌شوند ۱۶ عنوان کتاب چاپی عموما در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و از تولیدات سال ۱۴۰۰ هستند.

 

محمدپور خاطرنشان کرد: امسال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان موفق شد ۴۵ عنوان کتاب را به چاپ برساند و قصد دارد از همه کسانی که در حوزه ادبیان دستی بر قلم دارند کمک بگیرد و با توجه به دغدغه‌های مالی امیدواریم حمایت های مالی بنیاد به شکل شایسته‌تری از نویسندگان ادبیات پایداری و دفاع مقدس به عمل آید.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در این مراسم تعدادی از نویسندگان آثار دفاع مقدس به صحبت پرداختند و پیشنهادات و نکته نظرات خود را بیان داشتند. 

 

کد خبر 1157620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha