تمرکز برای شرکت کشورهای قاره آمریکا در مسابقات بین المللی قرآن سال آینده/ بهره گیری از ایده های مردمی در برگزاری مسابقات قرآن

مجیدی مهر با اشاره به اینکه در مسابقات بین المللی قرآن سال آینده تلاش داریم که از قاره آمریکا نیز برای حضور در این مسابقات دعوت کنیم، گفت: تلاش داریم بر اساس استانداردهای تعریف شده سال آینده ۱۵ کشور به تعداد شرکت کنندگان کشورها اضافه شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری طرح آرامش بهاری در سال 1401 و رویکردها و برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در سال آینده صبح امروز 23 اسفند ماه در ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد.

 

در این نشست، مجیدی مهر با تشریح رویکردهای مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سال آینده و همچنین اقدامات انجام شده در امسال گفت: ستاد برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم آغاز به کار کرده است و بنا داریم این مسابقات را در سال 1401 نیز برگزار کنیم.

 

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برای برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم 75 کشور به عنوان نماینده به ما معرفی شده بودند که شش کشور نتوانستند به دلیل آنکه استانداردهایشان به ما نزدیک نبود در این مسابقات شرکت کنند و در مجموع 69 کشور در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند.

 

مجیدی مهر با اشاره به اینکه در مسابقات سال آینده تمرکز ما برای حضور کشورهای قاره آمریکای لاتین و مرکزی است، گفت: امید داریم که 15 کشور از قاره آمریکا در مسابقات بین المللی قرآن سال آینده شرکت کنند و با هم افزایی صورت گرفته این نوید را می دهم که شعار ما حضور حداکثری کشورها شاهد شرکت این 15 کشور آمریکایی در مسابقات قرآن باشیم.

 

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار در مسابقات بین المللی قرآن کریم سال آینده 85 کشور شرکت خواهند کرد که امید داریم این آمار افزایش پیدا کند.

 

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به فعالیت های قرآنی که امسال مورد توجه قرار گرفت نیز اشاره کرد و افزود: بیش از 350 محفل قرآنی در مناسبت ها در امامزادگان و بقعه های متبرکه برگزار شد و اتفاقات قابل توجه ای نیز با همکاری معاونت فرهنگی در این حوزه رقم خورد.

 

وی اجرای ساماندهی داوری را یکی دیگر از برنامه هایی دانست که امسال انجام شد و گفت: طرح کتابت قرآن کریم یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه است که سال آینده بنا داریم همایش کاتبان وحی به منظور حمایت از این هنرمندان را مورد توجه قرار دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه شعارمان قرآن، عترت و خدمت در امامزادگان است، گفت: تلاش می کنیم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان باید فرهنگی و قرآنی باشند با هم افزایی با نهادها و دستگاه ها محافل قرآنی در امامزادگان شاخص را مورد توجه قرار دهیم.

 

وی در ادامه یکی از اتفاقات جدیدی که سال آینده در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم انجام می شود را جداسازی رشته های ترتیل، حفظ قرآن و قرائت دانست که به میزبانی استان خوزستان برگزار می شود و بخش نغمات دینی نیز به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.

 

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از بهره گیری از ایده ها و نظرات مردم در سبک و سیاق برگزاری مسابقات قرآن کریم خبر داد و گفت: سال آینده طی فراخوانی از مردم می خواهیم که در درس های مختلفی همچون طراحی پوستر، دکور ایده هایشان را برای ما ارسال کنند تا از انحصار در نحوه برگزاری این مسابقات جلوگیری شود.

کد خبر 1157667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha