ظرفیت اسکان روزانه ۱۳۰ هزار مسافر نوروزی در خراسان جنوبی فراهم است

رمضانی گفت: ظرفيت اسكان روزانه براي بیش از ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ مسافر در ايام نوروز ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی فراهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن رمضانی» امروز (۲۴ اسفند) در نشست خبری با اشاره به تشکیل کمیته های ۱۰ گانه ستاد خدمات سفر در خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال با توجه به توقف دو ساله در سفرهای نوروزی مردم به دلیل شیوع کرونا و همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان در سال‌های آتی، خراسان جنوبی با موج بزرگی از مسافران مواجه خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی با اشاره به فعالیت ۸۰  اقامتگاه بوم گردی در ایام نوروز با ظرفیت هزار و ۵۰۰ نفر روز در استان، گفت: همچنین ظرفیت اقامت در هتل‌ها ۲۴۵ اتاق با ۵۷۴ تخت، ظرفیت مهمان پذیر‌ها ۲۳۴ اتاق با ۶۴۰ تخت، ظرفیت کمپ‌های موقت شهرداری‌ها ۱۰۳ هزار و ۱۶۵نفر و ظرفیت اسکان مدارس استان نیز ۱۰ هزار و ۵۹۰ نفر است.

 

وی در ادامه بیان کرد: در مجموع ظرفیت اسکان روزانه ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر در این استان برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم است.

 

رمضانی از برپایی ۵۰ بازارچه عرضه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه در خراسان جنوبی همزمان با ایام نوروز خبر داد، افزود:  در ۲ سال گذشته به دلیل بیماری کرونا صنعتگران استان فروش خوبی نداشتند و بازگشایی این بازارچه‌ها نقش موثری در فروش صنایع دستی استان خواهد داشت.

 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی گفت: در ایام نوروز ۴۷ پایگاه انتظامی، ۳۴ پایگاه امداد و نجات، ۴۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۱۷ پایگاه امداد خودرو، ۱۲ قاضی کشیک، ۱۵ داروخانه شبانه روزی و ۴۴ شرکت بیمه برای خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی فعال خواهند بود.

 

برپایی ۳۳ سفره هفت‌ سین در سطح استان

وی با اشاره به اینکه ۱۹ موزه فعال طی ایام نوروز در خراسان جنوبی پذیرای مسافران هستند، افزود: ۳۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، ۱۵ ایستگاه صلواتی، ۸۴ مسجد و  ۲۵ نقطه برای برپایی نماز  مهیای خدمت رسانی برای مسافران نوروزی است.

 

رمضانی از برپایی ۳۳ سفره هفت‌ سین در معابر ورودی و میادین شهرهای خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: همچنین نمایشگاه دائمی عکس تاریخ سیاسی و ‌اجتماعی استان نوروز امسال در محل ارگ کلاه فرنگی بیرجند راه‌اندازی و پذیرای بازدید مردم خواهد بود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی عنوان کرد:  در این ایام ۷۷ ناظر از دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان بر نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی در بخش‌های مختلف نظارت خواهند داشت.

 

وی بر معرفی ظرفیت‌های استان در فضای مجازی با همراهی رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: درخواست ما این است که رسانه‌ها جاذبه های گردشگری و طبیعی استان را به نمایش بگذارند تا نقش موثری در جذب گردشگر ایفا کنند و خراسان جنوبی مقصد گردشگران نوروزی شود.

کد خبر 1157917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha