متخلفان چهارشنبه پایان سال تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت می‌شوند

ساکی گفت: آن دسته از متخلفان و هنجارشکنان مراسم سنتی چهارشنبه پایان سال که بخواهند به بهانه شادی در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده و مزاحم دیگران شوند تا پایان تعطیلات نوروزی روانه بازداشتگاه می شوند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «احمد ساکی» امروز در جمع خبرنگاران در ملایر گفت: پلیس هیچگاه مخالف شادی مردم نبوده و اعتقاد دارد شادی زمانی که موجب مزاحمت برای دیگران نشود ارزشمند است. .

 

فرمانده انتظامی شهرستان  ملایر افزود: در این میان متاسفانه هستند افرادی که به بهانه شادی و برپایی مراسمات سنتی باعث آسیب رسانی به مردم شده و برای خانواده ها و مردم ایجاد مزاحمت می کنند.

 

ساکی تصریح کرد: روی صحبت و اخطار پلیس با این افراد است که تصور می کنند به بهانه شادی می توانند با اقدامات هنجارشکنانه مزاحمت ایجاد کرده و برای دیگران مشکل ساز شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: پلیس قاطعانه با این افراد برخورد و علاوه بر دستگیری و بازداشت آنها، خودروهایشان را نیز تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف و در پارکینگ نگاه خواهد داشت.

وی در عین حال به شهروندان توصیه کرد؛ امسال هم مانند سال گذشته و به علت تداوم شیوع کرونا و جهش این بیماری از حضور در اجتماعات خودداری و به صورت مختصر و محدود آئین سنتی چهارشنبه پایان سال را برپا کنند.

ساکی ادامه داد: خوب است شهروندان مراسم چهارشنبه پایانی سال را به صورت کوچه محور برگزار و والدین نیز بر رفتار کودکان و نوجوانان خود نظارت لازم را داشته باشند تا شاهد اتفاقات و حوادث تلخ نباشیم.

فرمانده  انتظامی ملایر با اشاره به درگیر بودن نیروهای درمانی و امدادی در بحث مقابله با کرونا، گفت: شایسته است با عمل به توصیه های ارائه شده برای لحظه ای شادی زودگذر جان خود را به خطر نیاندازیم و زحمات کادر درمان را هم مضاعف نکنیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات و حمایتهای بیدریغ دستگاه قضائی  در اجرای موفق طرح های انتظامی و امنیت آفرین  از خانواده ها و شهروندان خواست در صورت هرگونه نیاز به کمک پلیس و یا معرفی افراد هنجارشکن و مزاحم، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیسی گزارش کنند

  وی اضافه کرد: طی دو هفته گذشته بیش از ۸۰ هزار عدد انواع مواد انفجاری و محترقه خطرناک در ملایر کشف شده  و مرتکبین حمل، فروش و نگهداری این مواد خطرناک دستگیر شدند.

 شناسایی و دستگیری ۸۱ درصدی مجرمان فضای مجازی در ملایر

وی در ادامه  از افزایش ۱۳ درصدی جرائم سایبری در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون با تلاش پلیس فتا، شناسایی و دستگیری مجرمان فضای مجازی در ملایر ۸۱ درصد افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به عملکرد ۱۱ ماهه امسال نیروی انتظامی این شهرستان، اشاره کرد و گفت:   افزایش ۳۸ درصدی کشف سرقت و همچنین افزایش ۱۷۱ درصدی کشف قتل نسبت به مدت مشابه سال قبل، کشف یک‌هزار و ۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر ، کاهش ۴۰ درصدی نزاع فردی و افزایش ۱۲۸ درصدی دستگیری‌ها از موفقیتها و اقدمات پلیس ملایر در سال جاری بوده است

 

‎‎وی با بیان اینکه در این مدت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مبالغ کلاهبرداری شده توسط پلیس فتا عودت داده شده است تصریح کرد:

با هوشیاری پلیس یک فقره پرونده اختلاس در دستگاه‌ها مربوط به دستگاه دولتی به مبلغ ۲۳۱ میلیون تومان ‎‎ و  یک فقره پرونده رباخواری به مبلغ ۱۷۴ میلیون تومان کشف  و همچنین تعداد پرونده‌های قضایی تشکیل شده در ۱۱ ماهه امسال ۲۵۰ فقره و ارزش ریالی آن را بیش از ۳۳ میلیارد و ۲۱۰ ‏‏میلیون تومان بوده است

 

‎‎ افزایش ۴۹ درصدی رضایت مندی از نیروی انتظامی  ملایر در سال جاری

فرمانده انتظامی ملایر سازش  ۵۲ درصدی پرونده‌های قضایی ارجاعی به واحدهای مشاوره پلیس در کلانتری‌های شهری و نشر  ۷۰۰ فقره گزارش‌های خبری توسط اصحاب رسانه و تماس بیش از  2 هزار نفر با دفتر نظارت همگانی ۱۹۷  و کاهش 8 درصدی انتقادات از نیروی انتظامی و رضایت‌مندی49 درصدی  از عملکرد نیروی انتظامی، نیز از دیگر اقدمات و برنامه های پلیس ملایر در سال جاری بوده است.

 

ساکی در ادامه تعامل مجموعه انتظامی این شهرستان با رسانه‌ها را، یک رویکرد بی‌بدیل در افزایش مشارکت عمومی و ارتقاء امنیت اجتماعی دانست و افزود: بدون شک امنیت پایدار با مشارکت و همکاری آحاد افراد جامعه محقق می‌شود و خبرنگاران حلقه اتصال پلیس با مردم، بازوی توانمند فرهنگ‌سازی پلیس و پیشگامان تولید امنیت ایجابی در این ماموریت راهبردی هستند.

 

 

کد خبر 1157919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha