۵۰۰ بنای تاریخی گیلان میزبان گردشگران/ ۵۱ برنامه در حوزه آئین‌های سنتی اجرا می شود

جهانی با بیان اینکه در ایام نوروز ۵۱ برنامه در حوزه آئین‌های سنتی گیلان اجرا می شود گفت: : ۵۰۰ بنای تاریخی گیلان در این ایام قابل بازدید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ولی جهانی» امروز(سه‌شنبه،۲۴ اسفند) در نخستین نشست تخصصی ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز 1401 گفت: شعار ستاد اجرایی خدمات سفر امسال "ارتقای سفرهای ایمن با محوریت مدیریت و برنامه ریزی مسئولانه" است.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: در این ستاد، استاندار ریاست کل را بر عهده داشته و فرمانداران، رئیس هر شهرستان و مدیران میراث فرهنگی شهرستان‌های گیلان به‌عنوان دبیر ستاد به مسافران نوروزی خدمات ارایه می دهند.

 

دبیر ستاد خدمات سفر نوروز 1401 گیلان از تدارک 51 برنامه در حوزه آئین‌های سنتی گیلان برای نوروز خبر داد و اظهارکرد: در موزه میراث روستایی هر روز یکی از آیین‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی اجرا می‌شود.

 

وی از اجرای ویژه برنامه‌های نوروزی در  اماکن تاریخی گیلان خبرداد و اضافه کرد: 500 بنای تاریخی گیلان در این ایام قابل بازدید است و مسافران می‌توانند از ویژه برنامه‌های نوروزی در تی تی کاروانسرای سیاهکل، مدرسه حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخانه و ماسوله در فومن و... بهره مند شوند.

 

جهانی با تاکید بر ترویج گردشگری مسئولانه و طبیعت گردی، ابراز کرد: 30 میراث طبیعی گیلان ثبت ملی شده است و تلاش ما معرفی جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده است. 250 غار طبیعی، آبشار و تونل‌های دستکند تاریخی در گیلان داریم که کمتر مورد بازدید قرار گرفته است.

 

وی همچنین ادامه داد: در حوزه صنایع دستی نیز 400 نمایشگاه در شهرستان های گیلان برپا می شود.

 

جهانی از برپایی 30 جشنواره در سال جدید در هر شهرستان خبر داد و خاطرنشان ساخت: با برنامه ریزی انجام شده و باتوجه به پتانسیل‌های استان، جشنواره چای در املش، توت فرنگی و نیشکر در صومعه سرا، گلاب گیری و پنیر سیاهمزگی در شهرستان شفت، اربه دوشاب در رضوانشهر، آیین نوروز بل در دیلمان و سیاهکل و کشتی گیله مردی در سال جدید برگزار می‌شود.

 

در پایان این مراسم از پوستر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان رونمایی شد.

 

کد خبر 1158009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha