هشدار پلیس لرستان در خصوص چهارشنبه سوری /خانوادها فرزندان خود را آگاه کنند

سرگرد حسنوند با اعلام توصیه ها و هشدارهای در باره چهارشنبه سوری، گفت: خانواده نقش مهمی در آگاهی بخشی به فرزندان و پیشگیری از آسیب های ناشی از بازی با مواد محترقه دارند.

سرگرد « مهدی حسنوند»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: چهارشنبه سوری از سنت های دیرین ملت ایران است اما این سنت با اقدامات نابجای برخی افراد به یک ناهنجاری تبدیل می شود.

 

وی افزود: این ناهنجاری های می تواند ایحاد رعب و وحشت برای عموم مردم باشد و مشکلاتی را درتردد خودروهای مردم ایجاد کند.

 

کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی  فرماندهی انتظامی استان لرستان ابراز کرد: ناهنجاری هایی که برخی از  مردم در پی اقدامات نابجا طی چهارشنبه سوری ایجاد می کنند، می تواند امنیت و آسایش مردم را به هم بزند.

 

وی افزود: نیروی انتظامی استان لرستان همراه با مجموعه نیروی انتظامی در سراسر کشور هر ساله برابر ماموریت های ابلاغی اقداماتی را برا برقرار نظم و امنیت و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت در پی رو می گیرد.

 

سرگرد حسنوند با اشاره به اینکه خانواده اصلی ترین کانون تربیت است، خاطرنشان کرد: از خانواده ها درخواست می شود در بحث فرهنگ سازی و آگاهی بخشی نسبت به خطرهای بازی با مواد محترقه آگاه کنند.

 

وی با بیان اینکه آگاه سازی و آموزش نوجوانان و جوانان ضرورت دارد، تصریح کرد: آگاهی بخشی خانواده ها، نقش مهمی در پيشگيري از حوادث تلخ در چهارشنبه سوری دارد.

 

کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی  فرماندهی انتظامی استان لرستان خاطرنشان کرد:  همچنین لازم است که خانواده ها، مشکلاتی که در سنوات گذشته در پی بازی با مواد محترقه  بوده را برای فرزندان خود بازگو کنندکه دچار

 

وی ادامه داد: از طریق فضای مجازی برخی افراد اقدام به تبلیغات، خرید و فروش مواد محترقه می کنند که نیروی انتظامی با رصد اطلاعاتی که دارد این افراد راشناسایی  خواهد کرد و با این افراد برخورد قانونی و قضایی به عمل خواهد آمد.

 

سرگرد حسنوند اظهار کرد: همچنین لازم است خانواده ها با آگاهی بخشی به فرزندان از خرید مواد محترقه پرهیز و بهار زندگی خود را با اقدامی به خزان تبدیل نکنند.

کد خبر 1158024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha