برگزاری ۴۳ جلسه مجازی ائمه جمعه کشور در دو سال کرونا

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به مطالبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ائمه جمعه کشور از تریبون نماز جمعه از برگزاری ۴۳ جلسه مجازی ائمه جمعه کشور در دو سال شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی نوری، سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دومین نشست خبری و رسانه ای خود با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت 24 اسفند سالروز انفجار نماز جمعه تهران و شهادت 14 نفر از مردم تهران گفت: 24 اسفند یادآور غیرت، مردانگی و رشادت مردم در عهد و پیمان خود با نهاد نماز جمعه است زیرا با اعلام خبری از قبل که رژیم بعث عراق قصد بمباران تهران و نماز جمعه را دارد، مردم با شوق بسیار بالا آن روز در نماز جمعه حاضر شدند و آن اتفاق ناگوار رقم خورد و جمعی از نمازگزاران در محل نماز جمعه تهران به شهادت رسیدند که یاد و نام تمامی شهدا را گرامی می داریم.

 

حجت الاسلام نوری افزود: کشتار مردم در نماز جمعه پیشاور پاکستان را محکوم می کنیم که در 13 اسفند رخ داد و بیش از 30 نفر در این نماز جمعه به شهادت رسیدند و موجب زخمی شدن 80 نفر از نمازگزاران شد. ضمن محکومیت این حادثه با خانواده شهدا همراهی می کنیم.

 

سخنگوی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: اعدام 81 نفر از شیعیان عربستان توسط حاکمیت سعودی را محکوم می کنیم و در گردهمایی پایانی سال ائمه جمعه کشور و نمایندگان ولی فقیه که فردا برگزار می شود، مجمع ائمه جمعه سراسر کشور به همراه نمایندگان ولی فقیه در شورای سیاستگزاری ائمه جمعه رسما اعلام انزجار در محکومیت این اقدام عربستان می کنند و اعلام همدردی با شیعیان عربستان دارند.

 

حجت الاسلام نوری اظهار کرد: نهضت همدلی و کمک مومنانه در روزهای پایان سال اقدامی بسیار خداپسندانه است که نهاد نماز جمعه در پنجمین اقدام خود در این زمینه در سراسر کشور و به صورت هماهنگی با همکاری بنیاد مستضعفان در رسیدگی به فقرا و نیازمندان شهر خود همت می گمارد. ستادهای نماز جمعه سراسر کشور با فرمان مواسات رهبر انقلاب از زمان ابلاغ این دستور به طور جدی در این میدان کارگشایی های ویژه انجام داده و به طور مستمر رسیدگی هایی را به فقرا و نیازمندان در حوزه معیشت، اقتصاد و سلامت رسیدگی های فراوانی را انجام داده است.

 

وی با بیان اینکه امسال پنجمین مرحله کمک مومنانه در نهاد نماز جمعه است، گفت: رسیدگی ویژه ای در این مرحله در دستور کار قرار دارد و با کارت های ریالی و اعتباری نسبت به حل مشکلات و فراهم سازی لبخند شادی و توزیع آن میان تمام مردم همت می گمارند.

 

وی با اشاره به گردهمایی پایان سال ائمه جمعه سراسر کشور در فردا تصریح کرد: در ایام کرونا که محروم از برگزاری گردهمایی سالانه ائمه جمعه سراسر کشور بودیم در طول این دو سال بیش از 30 جلسه مجازی، 16 جلسه در سال 99 و 13 جلسه در سال 1400 از طریق فضای مجازی برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: این جلسات به صورت وبینار با مشارکت بیش از 600 نفر از ائمه جمعه برگزار شد که برخی جلسات با حضور روسای قوا، مسئولان نظام اسلامی از جمله وزیر ارشاد، وزیر بهداشت، وزیر اقتصاد و روسای نهادها و دستگاه ها و فرماندهان انتظامی و نظامی و همچنین اساتید حوزه و دانشگاه در مناسبت های مختلف این جلسات برگزار شد و بالغ بر دو هزار و 700 دقیقه تولید مجازی است که از این گردهمایی های مجازی و وبینارهای نهاد نماز جمعه تولید و در دسترس قرار دارد.

 

وی در مورد انتصابات گفت: مقرر است هر دو هفته یک بار که نشست خبری برگزار می شود، آخرین انتصابات گزارش داده شود. در آخرین جلسات شورای سیاستگزاری که برگزار شد، 8 مورد انتصاب و 4 روحانی در شهرهای جدید معرفی شدند. میانگین سنی ائمه جمعه در 8 انتصاب کاهش هشت سال سنی از 47.8 به 40.5 کاهش سن ائمه جمعه را شاهد هستیم.

 

وی در مورد مطالبات در شورای سیاستگزاری ائمه جمعه تصریح کرد: عمل به وصیت نامه شهدا و شکل گیری گروه جهادی شهید خیر از جمله مطالبات عنوان شده توسط ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

 

وی گفت: توجه به محیط زیست، توجه به مردم محروم و گلایه از عدم نظارت بر گرانی ها، توجه به مخترعان و مبتکران، رسیدگی به آسیب های اجتماعی با عنوان خانه پدری، قطع آب در مناطق محروم، نامناسب بودن فضای مدارس در مناطق محروم، عدم ایمنی در راه های مواصلاتی از جمله مطالبات عنوان شده در نمازهای جمعه سراسر کشور است.

کد خبر 1158102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha