آماده‌باش اورژانس زنجان جهت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی/چهارشنبه آخر سال ۴۷ مصدوم برجای گذاشت

جعفری روحی با اشاره به اینکه چهارشنبه آخرسال ۴۷ مصدوم برجای گذاشت، گفت: طرح نوروزی اورژانس زنجان از ۲۵ اسفند امسال آغاز و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اورژانس استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح نوروزی اورژانس زنجان اظهار کرد: ۴۰۰ نیروی اورژانس زنجان به همراه ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در ۲۲ پایگاه شهری و ۳۸ پایگاه جاده‌ای نیز آماده خدمات‌رسانی است.

 

اصغر جعفری روحی با بیان اینکه ۶۰ پایگاه زمینی به صورت ۲۴ ساعته در استان فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: اورژانس زنجان دارای یک پایگاه هوایی‌ست که با یک هلی‌کوپتر تا غروب آفتاب  فعالیت دارد.

 

این مسئول به آماده‌باش تمام بیمارستان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: کلینک‌های خصوصی نیز به صورت شیفتی فعالیت خواهند کرد و مردم نگرانی بابت دسترسی به پزشک در ایام تعطیلات نداشته باشند.

 

وی با بیان اینکه به طور میانگین از هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه وجود دارد و استان در این خصوص در حالت استاندارد قرار گرفته است، گفت: در ایام تعطیلات عید تمام نیرو‌ها و تجهیزات در حالت آماده‌باش و خدمات‌رسانی قرار دارند.

 

این مسئول در خصوص مصدومیت های چهارشنبه آخر سال در استان زنجان نیز گفت: چهارشنبه آخر سال در زنجان ۴۷ مصدوم برجای گذاشته است که ۳۹ نفر از این تعداد مرد و هشت نفر زن بوده‌اند.

 

جعفری روحی با تاکید بر اینکه ۳۰ مورد از مصدومان چهارشنبه آخر سال تحت درمان قرار هستند، افزود: ۱۵ نفر از این مصدومان بعد از دریافت خدمات درمانی ترخیص و دو مورد هم ارجاع شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه بیشتر آسیب‌های شدید وارد شده مربوط به دست و صورت مصدومان بوده است، ادامه داد: خوشبختانه برنامه‌های چهارشنبه آخر سال در استان زنجان فوتی و یا قطع عضو نداشته است.

 

 

کد خبر 1158298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha