پیگیری راه‌اندازی هنرستان‌های تخصصی فولاد، شیلات و آبزی پروری و نفت در هرمزگان

دوستی گفت: استان هرمزگان به قهرمان و افراد رتبه‌ برتر در کنکور سراسری نیاز دارد و هدف ما ضمن تربیت قهرمان، این است که همزمان عدالت آموزشی در سراسر استان محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « مهدی دوستی » در نشست بررسی روند اجرای طرح کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان کنکوری استان هرمزگان که با حضور جمعی از دانش آموزان مستعد و نخبه کنکوری، مدیران آموزش و پرورش و مدارس، معلمان و دبیران و همچنین از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با فرمانداران و دانش آموزان مستعد و نخبه کنکوری در سراسر شهرستان‌های استان هرمزگان برگزار شد، عنوان کرد: هدف ما این است که جایگاه استان هرمزگان در کنکور سراسری ارتقا پیدا کند و این طرح قرار است موجب ارتقا و بهبود رتبه‌های دانش آموزان استان هرمزگان در کنکور سراسری شود.

 

وی ادامه داد: باید با احصای مشکلات، در جهت اصلاح و بهبود فرآیندهای اجرا و رفع مشکلات این طرح، از هم اکنون اقدام شود.

 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه فرمانداران باید به طور جدی بر اجرای این طرح نظارت کنند و در خصوص آن پاسخگو باشند، افزود: فرمانداران در نشست با معلمان و دانش آموزان و مدیران آموزش و پرورش، رفع مشکلات موجود در این خصوص را پیگیری و هر کاری که لازم است برای تقویت معلمان و دانش آموزان، انجام دهند.

 

دوستی با بیان اینکه تاکنون حمایت همه جانبه‌ای را از این طرح‌ انجام داده‌ایم و این کمک‌ها همچنان تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: طی مدت اخیر اعتبارات قابل توجهی به این طرح تخصیص و تزریق شده و تاکنون در راستای اجرای این طرح، بیش از سه میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان کمک شده تا دانش آموزان نخبه و مستعد پایه های یازدهم و دوازدهم و دانش آموزان المپیادی را در استان هرمزگان تحت پوشش قرار دهد و همچنین نسبت به تجهيز تعداد مشخصی از آزمایشگاه ها و تامین سایر امکانات مورد نیاز در جهت تشکیل کلاس های آموزشی، اقدام کند.

 

وی گفت: استان هرمزگان به قهرمان و افراد رتبه‌ برتر در کنکور سراسری نیاز دارد و هدف ما از اجرای این طرح ضمن تربیت قهرمان، این است که همزمان عدالت آموزشی در سراسر استان محقق شود.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تمرکز بر اجرای این طرح، برای آینده استان هرمزگان است تا کادر قوی برای آینده هرمزگان تربیت شود که در خدمت بهبود معیشت و ارتقای استان قرار بگیرند.

 

دوستی با بیان اینکه دانش آموزان هرمزگان، ستاره‌های این استان هستند و دغدغه‌ ما این است که در کنکور سراسری رتبه‌های خوب به دست آورند و باید این امکان برای همه دانش آموزان مستعد در سراسر هرمزگان فراهم شود، اظهار داشت: باید شبکه نظارت قوی بر اجرای این طرح و برگزاری کلاس ها تشکیل شود و ظرفیت دانشگاه‌های موجود در شهرستان‌ها نیز در این راستا مورد استفاده قرار گرفته و همه امکانات مورد نیاز تهیه شود.

 

وی با اشاره به پیگیری راه‌اندازی هنرستان‌های تخصصی در استان هرمزگان، اضافه کرد: راه‌اندازی هنرستان تخصصی فولاد در بندرعباس با همکاری ایمیدرو در حال پیگیری است و همچنین برای شهرستان بندرلنگه پیگیر راه‌اندازی هنرستان تخصصی شیلات و آبزی پروری و برای شهرستان جاسک پیگیر راه‌اندازی هنرستان تخصصی نفت هستیم و از همه فرمانداران می‌خواهیم ظرفیت شهرستان‌ها جهت راه‌اندازی هنرستان‌های تخصصی را اعلام کنند، که بودجه ساخت آن نیز تامین خواهد شد و برای تسریع در شروع کار، از ساختمان های موجود استفاده می‌شود.

 

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان یک استان ثروتمند و دارای مردمی پرتلاش و سخت‌کوش است، بیان داشت: این استان پر از ظرفيت و استعداد است که باید این افراد نخبه را شناسایی کنیم تا استعداد آنها در جهت رشد و پیشرفت استان و کشور، شکوفا شود.

 

شایان ذکر است؛ در این نشست، جمعی از دانش آموزان مستعد و نخبه کنکوری، مدیران آموزش و پرورش و مدارس، معلمان و دبیران و همچنین از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس، دانش آموزان مستعد و نخبه کنکوری در سراسر شهرستان‌های استان هرمزگان، به بیان نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های خود پرداختند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1158472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha