فرهنگ عمومی تبلور هویت اجتماعی، عزت و استقلال هر ملت است

درخشان فرهنگ را عصاره زندگی اجتماعی جامعه بشری دانست و گفت: فرهنگ عمومی تبلور هویت اجتماعی، عزت و استقلال هر ملت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز (۲۵ اسفند ماه) با حضور سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، استاندار، فرمانده سپاه فتح، رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و روسای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها و مناطق مختلف استان و جمعی از اعضای حقیقی و حقوقی این شورا در سالن دولت استانداری برگزار شد.

 

«امین درخشان» در این اجلاسیه استانی، فرهنگ را عصاره زندگی اجتماعی جامعه بشری دانست و اظهار کرد: فرهنگ عمومی تبلور هویت اجتماعی، عزت و استقلال هر ملت است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای فرهنگ عمومی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف شده و نقش موثری در شکل‌گیری نظم اجتماعی جامعه دارد.

 

وی ادامه داد: در رویکرد دولت مردمی و سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن شورای فرهنگ عمومی یک هدف گذاری و ریل‌گذاری جدید به برکت حضور دکتر امامی در سراسر کشور آغاز شده که تا حدودی خلاء هایی که در ساختار اجرایی و محتوایی شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور بود، با چنین نشست ها، جلسات و برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد، برطرف می شود.

 

درخشان هدف از برگزاری این اجلاسیه این بود که برگزاری آن مورد تاکید نماینده ولی فقیه، استاندار استان و مشورت با حوزه فعالان فرهنگی استان بود و تلاش کردیم که شورای فرهنگ عمومی با یک حرکت جدی تر و گام نخست را در عرصه شورای فرهنگ عمومی با جدیت برداریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم که توفیقات حاصل از نشست های شورای فرهنگ عمومی به دل جامعه رفته و فرهنگ عمومی مردم که مهم ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی و هدایت عمومی جامعه است را شاهد و ناظر باشیم.

کد خبر 1158698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha