اعزام ۴۰ دستگاه اتوبوس زائران دانشجویی به اردوهای راهیان نور

سادات کرمی گفت: دانشجویان دانشگاه های استان مازندران درقالب ۴۰دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «سید امیر سادات کرمی» با بیان اینکه بعد از دوسال  کم توفیقی در اعزام راهیان نور، امسال با پیگیری های انجام شده و نگاه مثبت دولت، اعزام به اردوهای راهیان نور  از سرگیری شد، اظهار کرد: علیرغم پیش بینی که ما فکر می‌کردیم استقبال کمی صورت بگیرد،تقریبا ۴۰اتوبوس دانشجویی به مناطق اعزام شدند که از این تعداد ۷۰درصد از خواهران و ۳۰درصد از برادران بودند.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران گفت: تقریبا از اکثر دانشگاه های اصلی،اعزام داشتیم و چتر اعزام ها در اکثریت دانشگاه ها گسترده بود. حمایت دانشگاه ها خوب بود هرچند بعضی از دانشگاه ها در بحث مالی دچار معذوریت بودند . از سپاه کربلا استان تشکر ویژه می کنیم که در سه روزی که میزبان زائرین  بود، شاهد کاهش هزینه چشمگیر در بحث اسکان و تغذیه بودیم.

 

وی بیان کرد: سازمان بسیج دانشجویی  یک برنامه در راستای رویکرد جهاد تبیین و همچنین مقوله پیشرفت و عقلانیت توام با احساس ، گروه اندیشه ورز  طراحی کرده است که به نوعی مضمون حضور دانشجویان در مناطق و ماهیت یادمان ها و عملیات ها در نهایت تصوری در ذهن دانشجو شکل بگیرد که هم موید پیشرفت و پیروزی باشد و هم به نوعی هویت بخش باشد  و همچنین از خلاهای زمانی در اتوبوس برای پاسخ به شهبات استفاده شد.که با استقبال دانشجویان مواجه شد.

 

سادات کرمی با بیان اینکه ذهن دانشجویان بسیار پرسشگر و متمایل به شنیدن به حقایق است، افزود: هروقت بااین نگاه  دانشجو مواجه شدیم شاهد استقال فزاینده دانشجوها بودیم. امیدواریم اردوی راهیان نور  تاثیر خوبی بر دانشجویان بگذارد . بعد از عید هم برای اردوی راهیان نور به غرب کشور هم برنامه ریزی می کنیم که اردوی راهیان نور غرب کشور( کردستان و کرمانشاه) هم جز برنامه های ابلاغی این سازمان است.

 

وی به فعالیت های جهادی دانشجویان در ایام کرونایی اشاره و بیان کرد: سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا عملیاتی در بازه ۱۵اسفند ماه تا ۱۵مهرماه تحت عنوان عهد خدمت در دستور کار داشت که  دراین بازه یک ماهه که بازه تعطیلات دانشجویان بود دانشجویان جهادگر با حمایت ما، و با استقرار در سه قرارگاه که توسط  نهادها هم پشتیبانی میشد  دانشجوها با تناسبت ظرفیت ها در این سه قرارگاه مستقر می شوند.

 

سادات کرمی گفت: در حال حاضر در یکی از روستاهای بند پی بابل یک پروزه آب رسانی به همت گروه های جهادی دانشجویی در حال فعالیت است که کار لوله گذاری انجام شده است . در قرارگاه بهشهر و بخش هزار جریب  هم دانشجویان جهادی در بخش آبرسانی، عمرانی و آموزشی مشغول به فعالیت هستند. در بالادست تنکابن هم یک قرارگاه جهادی دانشجویی مستقر است که با همکاری  حوزه محلات این کار انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه نامه ای هم مخبر معاون اول ریاست جمهوری به استانداری ها ابلاغ کرده مبنی برحمایت از دوره های عهد خدمت است.  استانداری جلسه ای طراحی کرده که دستگاه های مرتبط با گروه های جهادی همکاری کنند، ادامه داد: ۳۰ گروه جهادی در این بازه مشغول فعالیت جهادی هستند که در هر گروه بین ۵تا۱۵ عضو دارد که حداقل ۳۰۰تا۳۵۰ دانشجو را درگیر کارهای جهادی کردیم که تلفیق راهیان نور که به جهادی ختم می شود یک ماه خودسازی را برای دانشجویان رقم خواهد زد.

 

کد خبر 1158703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha