تفاهم‌نامه همکاری فیمابین جامعة‌المصطفی و بنیاد بوعلی

تفاهم‌نامه همکاری فیمابین جامعة‌المصطفی العالمیه و بنیاد علمی، فرهنگی بوعلی‌سینا منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تفاهم‌نامه همکاری فیمابین جامعة‌المصطفی العالمیه و بنیاد علمی، فرهنگی بوعلی‌سینا منعقد شد. این تفاهم‌نامه همکاری به منظور توسعه مرزهای حکمت، معرفت و ارتقاء سطح همکاری‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی، بین‌المللی و بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود در راستای تحقق اهداف مشترک منعقد شده است.

 

این تفاهم‌نامه فیمابین جامعة‌المصطفی العالیمه به نمایندیگی حجه الاسلام و‌المسلمین آقای دکتر علی عباسی به عنوان"رئیس" و بنیاد علمی، فرهنگی بوعلی‌سینا به نمایندگی آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی به عنوان "رئیس" بر پایه اصل منافع متقابل و با احترام به استقلال دو طرف به انعقاد رسید.

 

این تفاهم‌نامه در شش ماده، دو تبصره و در دو نسخه که هر کدام حکم واحد را دارند در تاریخ 30/11/1400 به امضای طرفین رسیده و از تاریخ مذکور معتبر است.

 

 ماده یک اهداف، ماده دو محورهای همکاری، ماده سه مدت تفاهم نامه، ماده چهار اجرایی سازی تفاهم نامه، ماده پنج قوانین مالی و عمومی و ماده شش اقامتگاه قانونی طرفین است.

 

این تفاهم‌نامه زمینه همکاری در حوزه شناخت و معرفی شخصیت و آثار بوعلی‌سینا نابغه و فیلسوف بزرگ مشرق زمین در عرصه بین‌المللی و تکریم و بزرگداشت مقام جهانی وی؛ احیاء و گسترش میراث فلسفی و طبی بوعلی‌سینا و خلق آثار برجسته و گسترش فعالیت‌ها و خدمات علمی در حوزه بوعلی شناسی؛ نیز توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی میان بنیاد و المصطفی را فراهم می‌کند.   

 

انجام کارشناسی، اجرا و ارزیابی طرح‌های پژوهشی و تحقیقات مشترک؛ همکاری در زمینه تألیف، ترجمه، چاپ و نشر کتب و مجلات علمی و پژوهشی در حوزه بوعلی شناسی در داخل و خارج از کشور؛ همکاری در تهیه و تولید مجلات و نشریات علمی و انتشار مقالات در نشریات علمی طرفین از دیگر محورهای همکاری پیش‌بینی شده است.

 

اعطای فرصت‌های مطالعاتی در حوزه بوعلی شناسی به پژوهشگران المصطفی؛ برگزاری کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی و مناظره در موضوعات مختلف ادبی، عرفان و فلسفه سینوی به صورت مشترک؛ همکاری و مشارکت در برقراری ارتباط با مراکز بوعلی شناسی، کتابخانه‌ها و مؤسسات تحقیقی داخلی و بین‌المللی؛ تسهیل در دعوت از اندیشمندان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی از دیگر کشورها؛ همکاری در زمینه تأسیس کتابخانه تخصصی بوعلی‌سینا در کشورهای مختلف، از دیگر محورهای همکاری است.

 

این تفاهم‌نامه از زمان امضای آن به مدت پنج سال اعتبار داشته و با هماهنگی فیمابین می‌توان مدت آن را تمدید کرد.

برای اجرای دقیق این تفاهم‌‌نامه، کمیته مشترکی با حضئور دو نفر از مدیران بخش‌های مختلف هر دو مجموعه تشکیل می‌شود.

در بخش دیگری از تفاهم‌نامه تأکید شده که امضای این تفاهم‌نامه هیچگونه تعهد مالی و مالکیتی برای دو طرف ایجاد نخواهد کرد و اجرای هر یک از بندهای آن در صورتی که مستلزم مالی باشد، منوط به انعقاد قرارداد جداگانه است.

دیگر محورهای همکاری و دیگر مسائل این تفاهم‌نامه مشخص شده و مورد تأیید دو طرف قرار گرفته است.

کد خبر 1158795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha