قم آماده میزبانی از میهمانان جشن های نیمه شعبان

شهر مقدس قم آماده میزبانی از جشن بزرگ نیمه شعبان ومیهمانان این جشن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، استاندار قم گفت: دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های قم همگی برای استقبال حداکثری از زائران نیمه شعبان آماده هستند.

 

استاندار افزود: حدود ۲۰۰ موکب مردمی از استان‌ها و کشور‌های مختلف در مسیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها تا مسجد مقدس جمکران برای خدمات‌رسانی آماده هستند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: همه امکانات برای برگزاری مراسم نیمه شعبان بسیج شده و اسکان زائران نیمه شعبان مهمترین اولویت دستگاه‌های اجرایی استان است.
 

 

معاون خدمات شهری شهرداری قم هم گفت: بیش از ۴ نیروی شهرداری در قالب ۱۱ کمیته و ۸ ستاد اجرایی در بخش‌های مختلف، آماده خدمت به مردم هستند.

 

عباس ذاکریان افزود: برای خدمت رسانی بهتر به مردم، ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات خدمات شهری و آتش نشانی، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری و هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فعالیت می‌کنند.
 

 

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری هم گفت: ۱۶۰ هکتار پارکینگ برای خودرو‌های ورودی به شهر آماده شده است.

 

وی افزود: مسافران و زائران توجه به رنگ بندی پارکینگ‌ها داشته باشند تا بتوانند به راحتی پارکینگ‌ها را هنگام بازگشت پیدا کنند.
 

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم از هماهنگی با نرم افزار نشان به منظور ارائه اطلاعات ترافیکی به مسافران خبر داد و گفت: در روز پنج شنبه این نرم افزار محدودیت‌ها و آخرین وضعیت راه‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران را نشان می‌دهد.

 

طبیبی ادامه داد: یک خط بلوار پیامبر اعظم (س) به پیاده روی مردم اختصاص دارد و در خط دیگر هم ۲۰۰ اتوبوس و هزار و ۵۰۰ تاکسی تردد خواهند داشت.

 

وی افزود: اتوبوس‌ها در روز‌های پنج شنبه و جمعه در تمام سطح شهر رایگان خواهد بود.

 

سردار اسماعیلی جانشین فرماندهی انتظامی قم هم از آمادگی پلیس قم برای برقراری نظم، امنیت و آرامش در ایام نیمه شعبان خبر داد و افزود: هماهنگی لازم بین دستگاهی با سایر نهاد‌های استان انجام شده و قرارگاه حضرت قایم (عج) به منظور تامین امنیت و تسهیل ترافیکی تشکل می‌شود.

 

رئیس جمعیت هلال احمر استان هم گفت: در طرح ملی منتظران ظهور که در ستاد ملی جمعیت هلال احمر به تصویب رسیده ۲۸۰ نفر از امدادگران پزشکان و پرستاران آماده امداد رسانی به زائران و مسافران ایام نیمه شعبان هستند.

 

بهرامی افزود: از امروز و در قالب این طرح ۴۴ دستگاه امدادی در محور‌های مواصلاتی استان و اطراف جمکران حضور دارند.
 

حجت الاسلام مصطفوی مسئول ستاد مردمی احیای شب نیمه شعبان هم گفت:  مراسم احیاء شب نیمه شعبان امسال هم در مسجد مقدس جمکران، مسجد امام حسن عسکری (ع) و برخی مساجد قم برگزار می‌شود.

کد خبر 1158872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha