جلوگیری از مشکلات روحی و استرس؛ هدف اصلی طرح لغو تغییر ساعت

ابوترابی با اشاره به طرح لغو تغییر ساعت گفت: هدف اصلی ما از این طرح، اقتصادی نیست بلکه جلوگیری از مشکلات روحی، روانی و استرس است و مطالعات جهانی هم این موضوع را ثابت کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی شب گذشته (پنجشنبه 26 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوسیما با اشاره به طرح لغو تغییر ساعت گفت: هدف اصلی ما از این طرح، اقتصادی نیست بلکه جلوگیری از مشکلات روحی، روانی و استرس است و مطالعات جهانی هم این موضوع را ثابت کرده است.

 

وی در موافقت با لغو تغییر ساعت گفت: اگر هدف، مسائل اقتصادی است این موضوع در طرح لغو تغییر ساعت به زیبایی دیده شده است و دولت این اختیار را دارد برای این که انرژی هم کمتر مصرف شود. با توجه به این که مطالعه پژوهشی و کارشناسی وزارت نیرو در زمینه آثار تغییر ساعت در دو دولت مختلف، تعارض داشت بنابراین از نظر حقوقی از عداد دلایل خارج است یعنی پژوهش و تحقیقی که با دولت ها تغییر می کند تعارض به وجود می آید و در نتیجه ساقط و از ادله کار پژوهشی و تحقیقی برای تصمیم گیری مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می شود.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر فرض هم بگیریم که تغییر ساعت در کاهش مصرف برق نیز مؤثر است در طرحمان در مجلس نیز به دولت کاملاً اختیار داده ایم بدون تغییر ساعت، بتواند ساعت آغاز به کار مستخدمان و کارمندان دولت را در استان هایی که مورد نیاز خودش می داند یک ساعت جلوتر بیاورد بدون این که ساعت رسمی کشور تغییر کند.

 

وی با بیان اینکه تغییر هر ساله ساعت، بی نظمی های اجتماعی و تصادفات را به وجود می آورد، افزود: مطالعات جهانی هم حکایت از این موضوع دارد و حتی بستری های مشکلات روانی از این اقدام تا یک ماه اول به شدت افزایش می یابد. برای این که بهانه دولتمردان گرفته شود، اختیار کامل در دست دولت باشد تا هر جور صلاح می داند برنامه ریزی کند.

 

ابوترابی با بیان اینکه این که می گویند از نظر فنی به زمان بیشتری نیاز دارند درست است اما ما با مشکل زمانی مواجه هستیم، در این زمینه اینگونه توضیح داد: چون بلافاصله پس از عید نوروز با ماه مبارک رمضان مواجه می شویم و حدود 30 روز ماه رمضان است سپس امتحانات دانش آموزان و کنکور و مسائل دانشگاهی است و استرس به آنها وارد می شود بنابراین اگر در اول فروردین تثبیت ساعت انجام نشود نمی توانید این تغییر را انجام دهید.

کد خبر 1159013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha