مافیای رسانه ای امپریالیسم، جنایات ضدحقوق بشر را وارونه جلوه می دهد/ اقدام سپاه در حمله به مرکز جاسوسی موساد قابل تقدیر است

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به نقش مافیای رسانه ای امپریالیسم در وارونه جلوه دادن جنایات ضد حقوق بشری، کشتار وحشیانه ۸۱ نفر انسان بی گناه در عربستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی عرب پور، در خطبه های نمازجمعه(27 اسفند)نیمه شعبان را از اعیاد بزرگ شیعه دانست و گفت: مسائل مختلفی درباره مهدویت مطرح است اما امروز درباره علت غیبت امام زمان صحبت می کنیم.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با طرح این پرسش که اگر غیبت امام در جامعه ضروری است چرا مردم از دسترسی به امام زمان خود محروم باشند؟ و سبب شکل گیری غیبت کبری چیست؟ گرچه حضرت غایب از نظر است اما چون خورشیدی در پناه ابر منشأ بسیاری از خیرات و برکات برای عالم هستی است.

 

 

 

وی افزود: غیبت به معنای نبود ایشان نیست بلکه  به معنای عدم حضور در اجتماعات به نحوی است که شناخته شود و برای غیبت و حضور علنی در میان مردم علت هایی گفته شده از جمله در حکمت 13 نهج البلاغه و یا در کتب حدیثی که علت هایی ذکر شده از جمله اینکه غیبت امام زمان سری از اسرار الهی است.

 

 

 

حجت الاسلام عرب پور اظهار کرد: طبق روایات، بعد از ظهور بخشی از این سرّ آشکار خواهد شد و دومین علت غیبت ائمه اینگونه بیان شده که 11 امام به ناچار وادار شدند با خلیفه جور وقت به دلایل بعضی از مصلحت ها و یا اکره و اجبارها بیعت کنند اما غیبت امام زمان از این جهت است با هیچ خلیفه و حاکمی بیعت نکرده باشد.

 

 

 

وی علت سوم غیبت را با استفاده از روایات، امتحان شیعیان از جمله پایداری و استقامت بر ایمان و دچار تردید نشدن دانست و ادامه داد: ستمگران به دنبال شهادت حضرت هستند در حالیکه ایشان باید به عنوان حجت بر روی زمین باشند و الا طبق روایت، اگر زمین از حجت خدا خالی باشد، اهل خود را فرو می برد لذا خوف از قتل حضرت، یکی از دلایل غیبت است.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان گفت: علت دیگر غیبت امام زمان این است که غیبت یک سنت نسبت به انبیا بوده و نمونه آن غیبت 40 روزه حضرت موسی، غیبت حضرت یونس و یا غیبت حضرت عیسی که تا زمان ظهور امام زمان ما ادامه دارد.

 

 

 

وی در پایان این بخش تصریح کرد: وقتی امری مانند غیبت کبری بر اساس ادله، روشن است باید مراقب باشیم که در دام فریب دهندگان گرفتار نشویم.

 

 

حجت الاسلام عرب پور در خطبه دوم نمازجمعه با بیان اینکه بعد از دو سال کرونا و تعطیلی جشن های نیمه شعبان، امسال آنگونه که در شأن شهر کرمان بود، انجام نشد؛ افزود: انتظار بیش از این بود و مسئولینی که این مهم بر عهده آنها است باید دقت بیشتری در بخش تزیینات شهری داشته باشند.

 

 

وی به هفته سربازان گمنام امام زمان هم اشاره و از خدمات و زحمات وزارت اطلاعات و سربازان بی نام و بی ادعای این وزرات قدردانی کرد و گفت: فعالیت های این وزرات در سطح بین المللی، منطقه و داخل کشور بر کسی پوشیده نیست و برخورد با باندهای مافیای ضد امنیتی و جاسوس ها و  متلاشی کردن این باندها، ثمره آن امنیت کشور است.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به اقدام وحشیانه رژیم خودکامه سعودی در گردن زدن ۸۱ نفر در عربستان که ۴۰ نفر آنان جوانان شیعه بودند؛ اظهار کرد: دموکراسی در دنیا به نوعی برگزار شده جز چند حکومت پادشاهی از جمله سعودی ها که حرکت های وحشیانه دارند.

 

 

وی ضمن محکومیت این اقدام ضد حقوق بشری و گرامیداشت شهدای مظلوم آن، تصریح کرد: جای تأسف که چنینی اقدامی انجام می شود اما صدایی از تشکیلات و مدعیان حقوق بشر برنیامد زیرا مافیای رسانه ای وابسته به جریان امپریالیسم، چیزی را که به نفع او نباشد در اذهان وارونه جلوه می دهد.

 

 

حجت الاسلام عرب پور با قدردانی از اقدام شجاعانه سپاه در نشانه رفتن و موشک باران مرکز جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی در اربیل عراق، واکنش مقامات عراقی در این باره را تأسف برانگیز خواند و اظهار کرد: مسئولین عراقی در حالی این اقدام سپاه ایران را محکوم می کنند و آن را تروریستی می خوانند که آسمان کشورشان در اختیار پهپادهای آمریکایی است و از همین آسمان، سردار عزیز ما را به شهادت رساندند.

 

 

وی در پایان با توصیه به همگان مبنی بر توجه به فقرا در آستانه سال نو، یادآور شد: استان کرمان دارای منابع غنی الهی است و در بخش کشاورزی و معادن استان فقیری نیستیم اما وضعیت و حال مردم کرمان خوب نست؛ وضع جنوب هم؛ چه کسی باید به این مردم رسیدگی کند؟ مسئولین امر چه آنهایی که تثبیت شدند، چه آنهایی که منصوب شدند و... همه به حال مردم بیشتر رسیدگی و از منافع مردم استان کرمان بیشتر دفاع کنید.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان در خطاب به رییس جمهوری گفت:  استان کرمان منتظر است به حال مردم رسیدگی کنید و دستوراتی داده شود که شرمنده مردم نشویم.

 

 

کد خبر 1159048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha