جامعه منتظر مهدوی ایجاد کنیم/جامعه حقوق بشری در برابر جنایت آل سعود در سکوت مرگبار فرورفته‌اند

سعیدی گفت: انتظار فرج به معنی دست روی دست گذاشتن نیست و باید همه جامعه وظیفه خود را در راستای این امر انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» امروز جمعه (27 اسفند) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: یکی از مهم‌ترین منتظران امام عصر(عج) رعایت تقوای الهی است، یعنی همان رعایت بایدها و نبایدهای شرعی و انجام واجبات و ترک محرمات.
 

امام‌جمعه قم افزود: اگر کسی تقوای الهی را رعایت کند، او منتظر واقعی امام زمان است و درراه دین خدا با شجاعت و ایثارگری وارد می‌شود.
 

وی گفت: انسان متقی معاد محور و به معنی واقعه کلمه امربه‌معروف و ناهی از منکر است و مدافع حریم احکام الهی و مدافع حرم است و باید این موضوع را رعایت کنیم تا منتظر واقعی باشیم.

 


سعیدی گفت: در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای اتفاق افتاده است که آحاد جامعه اسلامی در همه عالم به‌اندازه امروز نیاز به منجی داشته باشند، چه نخبگان که آگاهانه دم می‌زنند و چه بسیار مردم که ناخودآگاه ذهنی خود احساس نیاز به یک منجی دارند.

 


امام‌جمعه قم تصریح کرد: امروز بشر بااین‌همه پیشرفت‌های علمی حیرت‌آور، احساس خوشبختی نمی‌کند، احساس فقر و بی‌عدالتی و ظلم هستند و دچار سو استفاده قدرت‌ها از علم است که این‌ها باعث شده انسان‌ها احساس خستگی کنند و نیازمند به یکدست نجات‌بخش باشند.

 


وی بیان داشت: بسیاری از گره‌های بشر با این پیشرفت‌های علمی باز نمی‌شود چراکه باز شدن این گره‌ها با علم نیست، مثلاً بی‌عدالتی که با علم درست نشد، بلکه علم در خدمت بی‌عدالتی در دنیا درآمده است.

 


سعیدی گفت: مأموریت امام عصر(عج) عبارت است از ایجاد عدل که در روایات و آیات هم اشاره‌شده است و عنوان‌شده که ایشان ظهور کرده و مردم را از گمراهی نجات داده و عدالت ایجاد می‌کنند.

 


امام‌جمعه قم در ادامه به ارتحال آیت‌الله علوی گرگانی اشاره کرد و گفت: ایشان دارای تألیفات بسیاری بودند و در سخنرانی‌ها و دیدارهای خود از مواضع حکیمانه رهبری معظم انقلاب تأکید می‌کردند و مقام معظم رهبری نیز در پیام تسلیت خود مرقوم کردند که این مرجع معظم در مسائل کشور همواره وفادارانه پشتیبان نظام و مردم بودند.


وی گفت: این ارتحال را به مراجع، حوزه علمیه و شاگردان و خانواده آن معظم له تسلیت گفته و برای ایشان علو درجات را از خداوند خواستاریم.

 

*سکوت مرگبار سازمان‌های حقوق بشر در برابر اقدامات آل سعود

سعیدی به شهادت بسیاری از شیعیان توسط آل سعود اشاره کرد و گفت: این سندی بر اقدامات کشتار و ریختن خون مردم آل سعود است که برگ شرم‌آور دیگری است و ما ضمن محکوم کردن این اقدام فجیع، از مجامع حقوق بشری می‌خواهیم که دست از سکوت مرگبار خود بردارند.

 


وی گفت: سکوت در برابر این اقدامات موجب ریختن خون‌های دیگر می‌شود و مسلمانان نمی‌توانند شاهد این اقدامات مزدورانه باشند، رژیم آدم کشی که به‌زور شمشیر و راه باز کردن صهیونیست‌ها به کشورهای مسلمانان در راستای ظلم به مردم تلاش می‌کند.

 


*سربازان گمنام امام زمان(عج) بسترسازان حکومت مهدوی

امام‌جمعه قم در ادامه به‌روز سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: موضوع دیگر روز سربازان گمنام امام زمان است، که امام راحل لقب سربازان گمنام امام زمان را به کارکنان خدوم وزارت اطلاعات دادند و اکنون فرصت خوبی است که از تلاش‌های این عزیزان یاد و تشکر کنیم و برای موفقیت بیشتر آن‌ها دعا کنیم.

 


وی گفت: این کارکنان مخلص و فداکار وزارت اطلاعات یکی از مصادیق واقعی منتظران مهدی (عج) هستند و این عزیزان یکی از بسترسازان حکومت امام عصر هستند.

 


*انتظار فرج برترین اعمال است

سعیدی گفت: بشر برای حل مشکلات خود به ظهور امامی معصوم نیازمند است و از ما خواسته‌شده که تا فرارسیدن این روز منتظر بدانید و برای آن بسیار ارزش قائل شده‌اند و گفته‌شده که برترین اعمال انتظار فرج است.


وی بابیان اینکه نباید از این حوادث و پیشامدها و طولانی شدن احساس یاس کنیم گفت: گشایش درراه است و با این اوصاف امت پیامبر(ص) در هیچ حادثه‌ای از حوادث دنیا دچار یاس و ناامیدی نمی‌شوند و انسان‌ها هم باید بدانند که انتظار فرج دست روی دست گذاشتن نیست.

 


وی گفت: مدیران و مسئولان باید کار کنند، اصناف و کسبه کارکنند و به مردم کمک کنند، صنعتگران اجناس مرغوب تولید کنند، سیاستمداران دل به بیگانگان نبندند و مردم هم با حفظ روحیه انقلابی مراقب باشند و از سنگر دین دفاع کنند و این‌گونه جامعه منتظر شکل می‌گیرد.

 


امام‌جمعه قم گفت: با امربه‌معروف و نهی از منکر بسترساز حکومت مهدی(عج) باشیم، انتظار فرج یعنی آماده‌سازی خود و جامعه برای زمان ظهور و شما باید بادل متحد و پاک بر وفای به عهد خود با امام بکوشیم و دعا کنیم که الهم عجل لولیک الفرج.

کد خبر 1159058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha