شروع سال نو از مساجد مسیر اجابت دعا را هموار می‌کند

حجت‌الاسلام بهاری با اشاره به خوش‌یُمنی لحظه تحویل سال برای ما ایرانیان، گفت: حضور در مساجد در لحظه تحویل سال نو علاوه بر تلطیف معنوی جامعه، دعاهای ما را به اجابت نزدیک می‌کند.

حجت الاسلام «ابراهیم بهاری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان حضور در مساجد و اماکن مذهبی را زمینه ساز کسب آرامش و معنویت دانست و اظهار کرد: شروع سال جدید از خانه های خدا موجب می شود، سالی پر از خیر و برکت برای ما رقم بخورد.

 

این کارشناس دینی بیان کرد: لحظه تحویل سال نو برای ما به عنوان یکی از لحظات مهم و خوش‌یُمن زندگی محسوب می شود که همه ساله در یک موعد مشخص رخ می دهد، آنچه که در احادیث  و روایات بیان شده، هم تاکید بر گرامیداشت زمان تحویل سال است.

 

حجت الاسلام بهاری تصریح کرد: رسول گرامی اسلام(ص)فرمودند: روزی که در آن گناه نکنیم عید است؛ لذا شایسته است، در لحظه معنوی تحویل سال نو برای ظهور حضرت مهدی(عج) دعا کنیم و با دوری از گناه سالی پر از معنویت را آغاز نماییم.

 

وی با بیان اینکه قرائت دسته جمعی دعای تحویل سال نو در فضای نورانی اماکن مقدس و مساجد موجب می شود خداوند دعاهایمان را به اجابت نزدیک تر کند، اضافه کرد: وقتی انسان نوع زندگی خود را با الگوبرداری از دین مبین اسلام انتخاب می کند، تعهد، مسئولیت پذیری را فرا می گیرد و از خطا و آلودگی به دور می شود.

 

این کارشناس دینی با اشاره به جایگاه مساجد گفت: همانگونه که پیامبر گرامی اسلام(ص) مسجد را به عنوان پایگاه اصلی و مهم خویش قرار دادند و کار تبلیغی و اصلاح و هدایت معنوی جامعه را در مسجد برنامه ریزی می کردند، در حال حاضر هم ائمه جماعات باید با تأسی از سیره و سنت نبوی (ص) و بهره گیری از ظرفیت انسان سازی این پایگاه مهم، ضمن شناسایی حیطه های فعالیت های متنوع فرهنگی و دینی، با استفاده از ابزار نوین تبلیغی در جذب عامه مردم به خانه های خدا تلاش کنند، تا مردم با بهره گیری از برنامه های مساجد و ترویج فرهنگ دینی و نوسازی معنوی در سطح جامعه حضورشان در مساجد رونق یابد.

 

حجت الاسلام بهاری در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) کارهای اجرایی و حکومتی و نیز رسیدگی به امور تبلیغی و نیز مسائل و مشکلات مسلمین را در مسجد سر و سامان می دادند، اکنون نیز ائمه جماعات با تأسی از منش و روش آن بزرگوار ، لازم است مساجد را به عنوان محور فعالیت های تبلیغی و دینی قرار داده و تلاش خویش را جهت ترویج معنویت و ارتقای کمال انسانی مصرف کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1159163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha