همایش شعر انتظار مراغه شروعی برای تعمیق فرهنگ مهدویت است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، از برگزاری اولین همایش شعر انتظار در مراغه همزمان با نیمه شعبان خبر داد و این همایش را شروعی برای یک حرکت تاثیر گذار در تعمیق فرهنگ مهدویت دانست.

«احمد دادرس فیاضی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از برگزاری اولین همایش شعر انتظار در شهرستان مراغه خبر داد و گفت: این همایش شروعی بسیار ارزشمند برای یک حرکت تاثیر گذار و ماندگار در تعمیق فرهنگ مهدویت است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، در ادامه افزود: اولین همایش شعر انتظار همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد مسعود حضرت ولیعصر(عج) با حضور شعرا و هنرمندان، مسئولین و علاقه مندان اهل بیت (ع) در محل موکب المهدی(عج) شهرستان مراغه برگزار شد.

وی افزود: برگزاری برنامه های فاخر و ارزشمند در تعمیق فرهنگ مهدویت در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه قرار دارد و انتظار می رود این همایش در سال های آتی با همکاری بیش از پیش هنرمندان و مسئولین در سطح ملی برگزار شود.

فیاضی گفت: شهرستان مراغه اینک به لطف وجود شخصیت های ارزشمندی چون استاد کریمی مراغه ای و استاد حیدرعباسی و سایر اساتید بزرگ و به همت هنرمندان پرتوان به قطب فرهنگ و ادبیات کشور تبدیل شده است، و با این ظرفیت در سال های آینده تلاش خواهیم کرد این برنامه در سطح ملی و به شکل گسترده تری برگزار شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه افزود: امسال در اولین همایش شعر انتظار اشعار استاد کریمی مراغه ای، استاد دوستی و سایر اساتید و علاقمندان اهل ببیت عصمت و طهارت زینت بخش این مراسم بود و امید است در سال های آتی اشعار و برنامه های هنرمندان جوان نیز بر زیبایی بیش از پیش این همایش بیفزاید.

وی با بیان اینکه اعضای گروه «اسراء» با اجرای برنامه مدیحه سرایی،  ارادت قلبی خویش را به ساحت مقدس امام زمان(عج) ابراز کردند، یادآور شد: اولین همایش شعر انتظار در مراغه به همت موکب المهدی(عج) مراغه و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری و انجمن های ادبی «اوحدی» و «رثا» برگزار شد.

کد خبر 1159217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha