شهروندان برای استفاده از نیروهای خدماتی از شرکت‌های معتبر کمک بگیرند

معاون اجتماعی انتظامی کردستان گفت: شهروندان برای استفاده از نیروهای خدماتی حتما از شرکت‌های معتبر دارای مجوز فعالیت و دارای سابقه کمک بگیرند.

امیر هوشنگ حیدریان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به اینکه فعالیت برخی از نیروهای خدماتی و نظافتی در روزهای پایانی سال و خانه تکانی‌های نوروزی اظهار کرد: ممکن است افرادی در پوشش نظافتچی، نیروهای خدماتی، پرستار و ... وارد منزل شهروندان شده و در فرصتی مناسب با سوءاستفاده از غفلت یا نبود صاحبخانه اقدام به کپی کردن کلید‌ها کرده و بعدها دست به سرقت بزنند.



وی افزود: شهروندان برای استفاده از نیروهای خدماتی حتما از شرکت‌های معتبر دارای مجوز فعالیت و دارای سابقه فعالیت کمک بگیرند و تحت هیچ شرایطی در زمان حضور این فراد در خانه منزل را ترک نکنند.



معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان افزود: شهروندان همچنین در مورد ساعات حضور یا عدم حضور خود در منزل و اشیاء و اموال با ارزشی که در منزل دارند با نیروهای خدماتی صحبت نکنند.

 



وی همچنین در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو و موبایل نکاتی را به شهروندان یادآوری و اظهار داشت: موبایل، اسناد، مدارك وجه نقد، دسته چك و ساير اشياء با ارزش و قيمتي را در معرض ديد و داخل خودرو قرار ندهيد.

 

 


حیدریان افزود: شهروندان اتومبيل خود را به قفل مركزي، دزدگير و ساير لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعويض چرخ يا برطرف کردن نقص فني اتومبيل در ابتدا از قفل بودن درب‌ها و بالابودن شيشه‌ها اطمينان حاصل کنند.

 



وی يادآور شد: شهروندان هنگام تردد در مراكز تجاري و تفريحي از پاركينگ‌هاي عمومي و مجاز، جهت پارك خودرو استفاده کنند.

 



معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان بيان داشت: برابر بررسي‌هاي انجام شده سارقان موبايل بيشتر دست به سرقت گوشی های همراه گران قيمت مي‌زنند و زماني كه فرد با موبايل صحبت مي كند اقدام به قاپيدن آن و فرار از محل مي‌نمايند.



وی همچنین از شهروندان خواست در مراكز خريد و محل‌هاي شلوغ و پر رفت و آمد و در زمان صحبت با موبايل مراقب اطراف و افراد مظنون باشند و از قرار دادن موبايل در جيب پشت شلوار خودداري کنند.



حیدریان همچنین به بانوانی که گوشي همراه خود را داخل كيف دستي نگهداري مي‌کنند توصیه کرد هنگام تردد در مراكز خريد وخیابان مراقب باشند که مورد كيف قاپي قرار نگرفته وکیف را در سمتی که منتهی به دیوار است حمل کنند.



این مقام انتظامی اضافه کرد: شهروندان هنگام مراجعه به ادارات و سازمان‌ها و يا مراكز پذيرايي مانند رستوران‌ها از قراردان موبايل بر روي ميز خودداري کنند.



توصیه‌های معاون اجتماعی انتظامی کردستان در خصوص پیشگیری از سرقت اماکن خصوصی


حیدریان با توجه به نزدیک بودن به ایام پایانی سال و شروع مسافرت‌های نوروزی و خالی ماندن منازل و اماکن توصیه‌هایی را در راستای پیشگیری از سرقت به شهروندان ارائه کرد و گفت: در زمان خرید منزل جدید حتما توپی قفل‌های درب منزل عوض شود.

 

وی بیان کرد: در مجتمع‌های مسکونی در زمان بکارگیری نیروی خدماتی ضمن تحقیق درباره فرد از شرکت های معتبر، نیرو درخواست شود و  از نگهداری وجوه و طلاجات به مقدار زیاد در منزل خودداری شود.

 

حیدریان خودداری از روشن گذاشتن لامپ‌ها و نصب دوربین مدابسته و دزدگیر را ضروری خواند.

کد خبر 1159294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha