بصیرت، ولایتمداری  و  مردم‌داری  از خصوصیات بارز اخلاقی حجت‌الاسلام شفیعی بود

حجت‌الاسلام همت‌پور با تسلیت به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام شفیعی گفت: بصیرت، ولایتمداری، مردم‌داری، بلندنظری، مناعت طبع و عزت نفس از خصوصیات بارز اخلاقی این روحانی برجسته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی از روحانیون و اساتید برجسته خوزستان را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

عن امیر المؤمنین علیه السلام:

خَالِطُوا النَّاسَ مُخالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَها بَكَوا عَليكُم وَ إِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ

معاشرت شما با مردم بايد بر اساس آداب قرآنى و سنت نبوی و محاسن و مکارم اخلاقی باشد تا مشتاق معاشرت و مصاحبت با شما باشند و  وقتی از دنیا رفتید از فراق شما غمگین شده و بر شما بگریند.

 

حسن معاشرت و اخلاق نیکوی جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمين سید محسن شفیعی رحمة الله علیه یادآور فرمایش مرویّ از امير المؤمنين عليه السلام می باشد.

 

بصیرت، ولایتمداری، مردم‌داری، بلندنظری، مناعت طبع و عزت نفس از خصوصیات بارز اخلاقی اش بود.

 

ایشان سال ها در مسجد مزین به نام مبارک صاحب الزمان (عج)، منشأ خدمات و خيرات و بركات بود و سرانجام تقدیر الهی رقم خورد و در ماه شعبان المعظم در شام ولادت حضرت صاحب الزمان عج مهمان خداوند منان شد.

 

وی همه توان خود را در تبلیغ دین و ارشاد مردم به‌کار گرفت و کارنامه پر بار و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت که بی‌تردید در خاطر مردم قدرشناس خوزستان باقی خواهد ماند وَ سَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ یَمُوتُ وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا.

 

اینجانب این ضایعه بزرگ را به خانواده گرامی آن مرحومِ مغفور به ویژه والد معظم شان عالم گرانقدر حضرت آیت الله سید علی شفیعی حفظه الله، اخوان، همسر و فرزندان ایشان، جامعه روحانیت، دانشگاهیان، دوستان ، ارادتمندان و سایر بازماندگان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.


 

کد خبر 1159355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha