در ادامه دیدارهای خزعلی در نیویورک؛ رایزنی با وزیر زنان نپال برای گسترش همکاری‌ها

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با خانم اوما رگمی وزیر زنان، کودکان و سالمندان نپال دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با خانم اوما رگمی وزیر زنان، کودکان و سالمندان نپال دیدار و گفتگو کرد. خزعلی در این دیدار به  افزایش بودجه تخصیص یافته به مناطق محروم، آموزش و توانمندسازی زنان در حوزه‌های اقتصادی و علمی، اجرای برنامه‌هایی در جهت ارتقاء تاب آوری زنان در مواجهه با بلایای طبیعی و نیز دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در تولید واکسن داخلی و پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های شاخص ایران اشاره کرد.

وزیر زنان، کودکان و سالمندان نپال نیز از سیاست دولت خود در افزایش حضور بانوان در مدیریت کشور و تخصیص ۴۱ درصد از سهمیه مجلس نپال به بانوان خبر داد.

وی همچنین با اشاره به اهتمام کشورش نسبت به مبارزه با فساد اداری،ۀ بخش‌هایی از برنامه‌ها و فعالیتهای دولت نپال در رسیدگی به بانوان، کودکان و سالمندان را برشمرد.

طرفین با دعوت به دیدار از کشورهای یکدیگر ، نسبت به توسعه روابط فیمابین در حوزه زنان ابراز علاقه و امیدواری کردند.

کد خبر 1159386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha