نمایشگاه هنری «سماع خط ۲»  در شهر مِشکات کاشان گشایش یافت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از افتتاح نمایشگاه «سماع خط ۲ » در کتابخانه حضرت ولی عصر (عج) شهر مِشکات از توابع شهرستان کاشان خبر داد.

میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: همزمان با میلاد حضرت ولی عصر مهدی موعود (عج) و در آستانه عید نوروز، دومین نمایشگاه سماع خط از مجموعه آثار هنری سعید بوجار آرانی در ساختمان مرکزی کتابخانه ولی عصر(ع) شهر مِشکات کاشان گشایش یافت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: در این نمایشگاه که به همت کتابخانه حضرت ولی عصر(عج) و با همکاری آموزشگاه آزاد هنری سعید آران و بیدگل برپا شده است،  بیش از ۸۰ اثر هنری جدید از «سعید بوجار آرانی»  در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

نمکی تصریح کرد: آثار طراحی و نقاشی ارائه شده در این نمایشگاه در حوزه سماع خط و در سبک‌های مختلف هنری از قبیل طراحی با مداد معمولی، کنته و زغال طراحی، نقاشی با مداد رنگی و رنگ و روغن و نیز آثار جدید به سبک خاص با استفاده از قلم روترینگ، روان نویس های رنگی و ماژیک روی مقوای گلاسه معمولی شکل گرفته است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان افزود: استاد سعید بوجار آرانی کارشناس مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و از اساتید نقاشی منطقه است که تاکنون بیش از ۱۱۰ اثر هنری در سبک جدید از سری طرح های سماع خط از خود بر جای گذاشته است.

 

نمکی با بیان اینکه آثار ارائه شده در این نمایشگاه عموما در حوزه مذهبی، ایثار و شهادت، عاشورا و طبیعت است، یادآور شد: علاقه مندان می توانند تا ۱۲ فروردین همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

وی، تعامل فرهنگی و هنری با نهادهای مختلف کشور در قالب برپایی نمایشگاه ها و نشست های مشترک را از برنامه های مستمر این اداره عنوان کرد و افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه فعالیت‌های هنری در منطقه فرهنگی کاشان و آران و بیدگل وجود دارد که می توانیم با برنامه ریزی دقیق و هدفمند ، از این ظرفیت در راستای اعتلای فرهنگ و هنر و معرفی این منطقه به سایر شهرهای کشور بهره گیری کنیم./

کد خبر 1159411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha