تابستان ۱۴۰۰ با روند نزولی قیمت طلا پایان یافت

پس از یک ماه روند صعودی قیمت؛ قیمت های هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید د شهرور ماه ۱۶۰۰ نزولی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، طلا در طول تاریخ به عنوان یک کالای ارزشی و سرمایه جدا از جذابیت هایی که در حوزه زیورآلات دارد، مورد پسند اقشار مختلف قرار داشته و دارد. روند قیمتی این کالای سرمایه ای در افزایش و کاهش قیمت بسیاری از کالاها در طول سال اثر داشته و دارد. خبرگزاری شبستان در سلسله گزارش هایی به بررسی روند قیمتی این کالا در خلال ماه های سال گذشته پرداخته است.

 

بنابراین گزارش، در هفته نخست شهریور ماه هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۲ درصد رشد به ۱۱,۷۵۶,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه امامی با ۰.۰۶ درصد افت به ۱۲۱,۲۴۰,۰۰۰ ریال شد در حالی که در هفته پایانی این ماه هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۹۲ درصد رشد به ۱۱,۴۲۶,۰۰۰ ریال و قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۰۳ درصد رشد به ۱۱۸,۶۶۰,۰۰۰ ریال رسید که به این ترتیب شاهد کاهش قیمت طلا و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید هستیم.

 

بر این اساس (چهارشنبه 3 شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۲ درصد رشد به ۱۱,۷۵۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۰۱ درصد رشد به ۱,۸۰۵.۷۵ دلار رسید. همچنین قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۰۶ درصد افت به ۱۲۱,۲۴۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۴۱ درصد رشد به قیمت ۱۱۵,۹۹۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم سکه با ۱.۶۱ درصد رشد به قیمت ۶۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۱.۲۸ درصد رشد به قیمت ۳۹,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۱۵ درصد رشد به قیمت ۲۳,۵۰۰,۰۰۰ رسید.

 

در ادامه (چهارشنبه 10 شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۹۸ درصد رشد به ۱۱,۶۵۲,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۲۶ درصد رشد به ۱,۸۱۵.۰۳ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۸۹ درصد رشد به ۱۱۹,۶۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۰۳ درصد افت به قیمت ۱۱۴,۹۹۰,۰۰۰  ریال، هر عدد نیم سکه با ۱.۰۵ درصد رشد به قیمت ۶۲,۶۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۱.۰۴ درصد رشد به قیمت ۳۸,۹۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۱.۹۶ درصد افت به قیمت ۲۳,۰۰۰,۰۰۰ رسید.

 

این در حالی است که (چهارشنبه 17 شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۱,۶۸۲,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۱.۶۱ درصد افت به ۱,۸۹۳.۹ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۱,۱۴۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۱۶,۰۱۰,۰۰۰  ریال،  هر عدد نیم سکه به قیمت ۶۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۷,۲۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۳,۱۰۰,۰۰۰ رسید.

 

این گزارش می افزاید: (چهارشنبه ۲۴ شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۱,۶۶۸,۰۰۰ ریال و انس جهانی طلا با ۰.۶۳ درصد رشد به ۱,۸۰۵.۱۱ دلار رسید. همچنین قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۹,۹۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۱۵,۰۲۰,۰۰۰  ریال و هر عدد نیم سکه به قیمت ۶۰,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۶,۰۴۵,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۶۱۰,۰۰۰ رسید.

 

همچنین (چهارشنبه ۳۱ شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۹۲ درصد رشد به ۱۱,۴۲۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۵۸ درصد رشد به ۱,۷۷۴.۴ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۰۳ درصد رشد به ۱۱۸,۶۶۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی ۰.۹۲ درصد رشد به قیمت ۱۱۳,۰۲۰,۰۰۰  ریال،‌ هر عدد نیم سکه با ۱.۱۵ درصد افت به قیمت ۵۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۱.۱ درصد افت به قیمت ۳۴,۷۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۱۱ درصد افت به قیمت ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ رسید.

کد خبر 1159456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha