کنترل زبان، زندگی انسان را متحول می کند

حجت الاسلام والمسلمین لقمانی با بیان اینکه انسان وقتی زبان را کنترل کند دلش آرام می گیرد گفت: انسان با زبان خوش و دل آرام زندگی خود را متحول می کند و اولین نفعش به خود انسان می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم ، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمانی در محفل معارفی شب اول سال ۱۴۰۱ هجری شمسی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) که به صورت زنده از شبکه قران و معارف سیما پخش شد، با بیان اینکه واژه عید به معنای برگشت است، گفت: ما سه نوع سال داریم؛ سال سفید، سال سبز و سال سرخ؛ سال سبز نوروز است و سال سپید ماه مبارک رمضان و شبهای قدر است که نورانیت و معنویت دارد و سال سرخ هم ابتدای ماه محرم است.

 

وی با بیان اینکه سال سبز وقتی است که زمین به دور خورشید یک دور می گردد و حرکتش را دوباره آغاز میکند، گفت: این سال مال موجودات و اشیاء است ولی انسان ها وقتی سال جدید را آغاز می کنند که تحول حال پیدا کنند و حالشان عوض شود.

 

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی حضرت معصومه(س) با بیان اینکه عمل به حتی یک روایت می تواند زندگی انسان را عوض کند، گفت: پیامبر(ص) در توصیه ای کلیدی فرمودند که زیاد حرف نزنید زیرا گناهان زیادی از زبان صادر می شود و بسیاری از مشکلات انسان به خاطر زیاد حرف زدن و حرف زیادی زدن است.

 

وی ادامه داد: انسان وقتی زبان را کنترل کند دلش آرام می گیرد و پیامبر فرمودند در این حالت آنچه من می بینم شما هم می بینید و آنچه من می شونم شما هم می شنوید بنابراین انسان با زبان خوش و دل آرام زندگی خود را متحول می کند و اولین نفعش به خود انسان می رسد.

 

لقمانی با اشاره به وظایف انسان در آغاز سال نو، گفت: همانطور که ما خانه تکانی می کنیم و صله رحم انجام می دهیم انسان باید گاهی اوقات خلوتی هم با خود داشته باشد و عیوب خود را یادداشت و این عیوب را از خود برطرف کند.

 

وی با بیان اینکه هر کسی در زندگی به جای این که جای دیگری را بگیرد باید جای خود را پیدا کند، افزود: ما نیاز به خانه تکانی دل داریم تا بدی های خود را پاک و خوبی ها را جایگزین آن کنیم.

 

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه تا می توانیم باید حضور خود را در فضای مجازی کم کنیم، ابراز کرد: اگر می خواهیم حضرت معصومه سلام الله علیها و ائمه ما را حفظ کنند و با خدا ارتباط برقرار کنیم باید از خود مراقبت کنیم و هر چیزی را در فضای مجازی نبینیم و گوش ندهیم تا زندگی ما نورانی شود.

 

وی با بیان اینکه در سال جدید باید تصمیمات جدید بگیریم، افزود: باید تصمیم بگیریم که علوی و حسینی زندگی گنیم و بعد از تصمیم به توصیه های آنها عمل کنیم تا زندگی مان نورانی شود.

کد خبر 1159562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha