پیشنهاد مطالعه قرآن در ایام نوروز/ سال نو را با تنوع در حوزه مطالعاتی آغاز کنید

پروانی گفت: پیشنهاد می کنم ضمن تامل در معانی قرآن کریم علاقمندان کتاب در نوروز متفاوت خواندن را در پیش بگیرند و یک تغییر موضوعی در مطالعات خود داشته باشند.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: « دکتر ناصر پروانی»، مدیر بیمارستان امام حسین(ع)، مدیر سابق بیمارستان کودکان مفید، نویسنده و شاعر است که کتابهای زیادی از وی منتشر شده است. مهربان تر از مرگ، سایه عاشقی، تابوت دخترانه ، تهمت مستجاب، نگران خودمم، باران، تبسم چشم،دردی به نام عاشقی، یک کوزه پر از احساس، کمی دورتر از فاصله ها، شعرهایم بوی باران می دهد ، مردانی حوالی خورشید، سرطان عشق و دو فنجان غزل از جمله کتابهای این نویسنده و شاعر است. به مناسبت سال نو گفتگویی با دکتر پروانی ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

در سال 1400 چه کتاب هایی از شما منتشر شد؟

در سال گذشته کتاب «مهربان تر از مرگ» را منتشر کردم. این کتاب در قالب رمانی طولانی با استقبال خوب مواجه شد و به چاپ سوم رسید. «مهربان تر از مرگ» رمان عاشقانه اجتماعی است با تمرکز بر نسل جوان و مشکلات خانودگی که بازخورد عالی داشت و از آن استقبال خوبی شد. این کتاب وقف تهیه لوازم التحریر برای کودکان محروم و نیازمند شده است. علاوه بر این بنیاد شهید ترجمه کتاب «مردانی حوالی خورشید» را شروع کرده است. در این کتاب به بخش هایی از زندگی «امیر حبیب بقایی» فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس پرداخته شده است. قرار است این کتاب به زبان انگلیسی ترجمه شود. 30 کتاب در حوزه ایثار و شهادت با همکاری صدا و سیما و بنیاد شهید صوتی شد که کتاب بنده به عنوان «مردانی حوالی خورشید» جزو این کتاب ها بود. این کتاب به همت «ایران صدا» گویا شد.

 

چه کتابی در دست انتشار دارید؟

دو ماهی است که اشعار جدیدی را شروع کردم و مجموعه غزلی می نویسم که در حال جمع بندی آنها هستم. با این هوای خوب و بهاری انشاءالله در فصل بهار این کتاب را تمام خواهم کرد. مسلما این مجموعه غزل که تاکنون حدود 40 درصد آن نوشته شده است به نمایشگاه کتاب تهران نمی رسد.

 

چه کتاب هایی از شما در 1400 تجدید چاپ شد؟

1400 سال خوبی برای تجدید چاپ کتاب هایم بود. مهربان تر از مرگ، دو فنجان غزل، مردانی حوالی خورشید و چهل و بیست سالگی تجدید چاپ شدند. یکی دو کتابم به سمت صوتی شدن رفت. به عنوان مثال چاپ هشتم و نهم و دهم کتاب «دو فنجان غزل»منتشر شد. خودم علاقمندم به کتاب هایی که وقف امور خیر کردم تمرکز و توجه کنم. در حوزه توزیع برای تجدید چاپ این کتاب ها برنامه ریزی می کنم. برخی از کتاب هایم همچون سرطان عشق، سایه عاشقی و تابوت دخترانه مخاطب خوبی دارد و چاپ آنها تمام شده است اما نیت دلی من این است که برای تجدید چاپ کتاب هایی که وقف کردم، تلاش کنم.

 

برای تعطیلات نوروز پیشنهاد مطالعه چه کتاب هایی را می دهید؟

مثل همیشه خواندن قرآن به ویژه ترجمه فارسی آن را پیشنهاد می کنم. تاکید من این است که حتما ترجمه فارسی قرآن را بخوانند. توصیه ام این است که قرآن را به شکل موضوعی بخوانند، به عنوان مثال کسانی که رمان عاشقانه دوست دارند سوره یوسف، ترجمه و تفسیر آن را بخوانند. علاقه مندان به طبیعت سوره ها و آیات مربوط به این حوزه را بخوانند و در آن تامل کنند. مسئله بعدی این است که پیشنهاد می کنم متفاوت خواندن را در پیش بگیرند و یک تغییر موضوعی در مطالعات خود در عید نوروز داشته باشند.

 

شما چه کتابهایی برای مطالعه در نوروز در نظر گرفتید؟

 در سال 1400 بنده بیست کتاب در حورزه ادبیات خواندم، حدود 15 مجموعه شعر شاگردانم را با دقت بررسی کردم و خواندم. کتاب های مدیریتی را مطالعه کردم. برای تعطیلات عید هیچ کتابی در این حوزه نمی خوانم. در نظر دارم برای تعطیلات عید، باستان شناسی و کتاب هایی با محوریت تربیتی کودکان بخوانم. همان طور که در عید از نظر نوع کار دچار بی نظمی می شویم، می خواهم آن را به حوزه مطالعاتی خود نیز تسری دهم و در واقع سوژه های جدیدی را در خوانش در پیش بگیرم.

کد خبر 1159693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha