بیش از ۸۰ درصد منابع آبی از سفره های زیر زمینی جهرم برداشت می شود

تقی خانی گفت: در حال حاضر در شهرستان های جهرم و خفر بیش از ۸۰ درصد منابع آبی از سفره های زیر زمینی برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «حسین تقی خانی»، امروز (دوشنبه ۲ فروردین) با اشاره به شعار روز جهانی آب در سال ۲۰۲۲ با عنوان  «آب زیر زمینی، مرئی شدن نامرئی»، گفت: در حال حاضر در شهرستان های جهرم و خفر بیش از ۸۰ درصد منابع آبی از سفره های زیر زمینی برداشت می شود اما چون در زیر زمین بوده و در سطح زمین رخنمون ندارد یک نعمت خدادادی نامرئی محسوب می شود.

 

مدیر امور منابع آب شهرستان جهرم افزود: توجه به این نعمت خدادادی باید با فرهنگ سازی صحیح به نوعی برای عموم مرئی شود زیرا خشک شدن و از بین رفتن منابع آب صدمات جبران ناپذیری به نسل آینده می رساند.

 

وی با انتقاد از بهره بردارانی که در شرایط کنونی به توسعه محصولات باغی و پر آب بر می پردازند تاکید کرد: چنین رویکردی باعث کاهش میزان آب قابل برنامه ریزی برای دولت جهت توسعه طرح های صنعتی و اشتغالزایی شده و ادامه این روند علاوه بر کاهش این منبع استراتژیک و حیاتی نقش زیادی در رکود و تورم دارد.

 

تقی خانی ازعموم مردم به ویژه بهره برداران از منابع آب زیرزمینی و سطحی خواست در سال جدید با برنامه ریزی دقیق جهت مصرف میزان آب مندرج در پروانه بهره برداری این امور را در تحقق اهداف خود در حفظ و حراست از منابع آب یاری رسانند.

کد خبر 1159790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha