۲۰۰هزار دانش آموز به صورت مجازی از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند/استقبال چشمگیر خانواده های مازندرانی از اردوهای راهیان نور

سردار مسلمی با بیان اینکه امسال با توجه به تعطیلی مدارس در پی تداوم حضور کرونا ویروس راهیان نور دانش آموزی به صورت مجازی درحال برگزاری است، گفت: ۲۰۰هزار دانش آموز در اردوی راهیان نور مجازی شرکت کردند و ازطریق فضای مجازی از این فضا بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، سردار«سیاوش مسلمی» در حاشیه بازدید از یادمان شهدای شلمچه اظهار کرد: به برکت این ایام اقدامات بسیار خوبی برای راهیان نور صورت گرفته است تاجبران مافاتی باشد به واسطه دوسال وقفه ای که بخاطر شرایط کرونایی، بوجود آمد .

 

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه امسال نام نویسی برای حضور در اردوهای راهیان نور از طریق سامانه راهیان نور محقق شده، افزود: امسال این توفیق حاصل شد و ۸ هزار نفر در سایتی که طراحی شد، ثبت نام کردند. علاوه بر اینکه ما شاهد حضور خودروهای شخصی در این منطاق عملیاتی هستیم. برآورد ما این است حدود ۱۰ هزار نفر در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه از اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۰ برای آماده سازی اردوگاه های مازندران اقداماتی صورت گرفت، گفت: اولین اردوگاه اسکان زائرین که شب اول در آن حضور پیدا می کنند، اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک است. زائران پس از آن برای بازدید مقر لشکر 25 کربلا به هفت تپه می روند. یک یادمان بسیار خوبی با همکاری پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به ویژه شید مدافع حرم محمد بلباسی در هفت تپه احداث شد.

 

سردار مسلمی از شهید بلباسی به عنوان پایه گذار اصلی احیای مقر لشکر ۲۵کربلا در هفت تپه یاد کرد و افزود: کاروان ها بعد از حضور و بازدید و زیارت از هفت تپه در شب دوم و سوم راهی اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر می شوند.

 

وی با بیان اینکه خادمین شهدا در اردوگاه های مازندران مستقر هستند و به زائرین خدمات میدهد، ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که سازمان اردویی سپاه کربلا انجام داده، اعزام خادمین به صورت کشوری در یادمان های مختلف مثل اروند و شلمچه  و ...  است که به صورت متمرکز حضور دارند .

 

سردار مسلمی با بیان اینکه سه مرحله اعزام  خادم الشهدا به مناطق عملیاتی جنوب داشتیم، اضافه کرد: در کنار آن اعزام روحانیون به عنوان مبلغین فرهنگی هم داشتیم تا یک فضای تبیینی برای زائر ایجاد کنند.

 

وی بیان کرد: همچنین از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای راویتگری هم استفاده کردیم که در یادمان ها مختلف روایتگر دوران دفاع مقدس هستند، که الحمدالله یک فضای معنوی و زیارت با معرفت شکل گرفته است.

 

سردار مسلمی با بیان اینکه یکی از رهاورد اردوی راهیان نور مسئله تبیین است، گفت: همه عزیزان که در عرصه راویتگری حضور دارند، به نوعی در حال کار زینبی هستند. آنچه که باید از شهدا، جانبازان، سلحشوری ها و دلاوری های رزمندگان، روایت کنند و باید به گوش نسل جوان برسد، روایان انجام میدهند و راه و رسم و سبک شهدا را به نسل سوم و چهارم انقلاب می رسانند.

 

وی با بیان اینکه بخشی از دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ در راهیان نور برطرف می شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم به درستی  و به شایستگی این گنیجنه بی نهایت دفاع مقدس را فرآوری کنیم و بدست نسل سوم و چهارم انقلاب برسانیم، بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه مرتفع می شود.

 

سردار مسلمی اذعان کرد: وجه تمایز راهیان نور امسال با سال های گذشته در این است که پس از دوسال وقفه، شور و اشتیاق وصف نشدنی در زائرین شهدا دیده می شود.حال و هوای زائرین که پس از دوسال به منطقه آمدند، واقعا دیدنی است.

 

وی با بیان اینکه امسال با توجه به تعطیلی مدارس در پی تداوم حضور کرونا ویروس راهیان نور دانش آموزی به صورت مجازی درحال برگزاری است، گفت: ۲۰۰هزار دانش آموز در اردوی راهیان نور مجازی شرکت کردند و ازطریق فضای مجازی از این فضا بهره مند شدند.

 

سردار مسلمی با بیان اینکه اعزام به راهیان نور علاوه براتوبوسی و جمعی همانند پیاده روی اربعین به شوه خودروی شخصی نیز تدبیر شده، افزود:تلاش کردیم به گونه ای مقدمات راهیان نور را فراهم کنیم تا زائرین به صورت خانوادگی با کمترین هزینه در راهیان نور شرکت کنند که این امر با استفاده از ظرفیت خیرین، مهیا شد.که با استقبال چشمگیر خانواده های مازندرانی از راهیان نور مواجه شده ایم.

کد خبر 1159861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha