شرکت های دانش بنیان حلقه اتصال بین ایده و فناوری هستند

طالبی با بیان اینکه شعار امسال باید به عنوان نقشه راه همه دستگاه های اجرایی قرار بگیرد، گفت: شرکت های دانش بنیان حلقه اتصال بین ایده و فناوری به حساب می آیند.

«سید محمدرضا طالبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هدف از تعیین شعار سال جهت دهی به حرکت مسئولان دستگاه های اجرایی و آحاد مردم است تا در یک خطی مشی صحیح و هماهنگ در جهت ارتقای تولید و پیشرفت کشور گام بردارند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دلیل اصلی نامگذاری سال ها تمرکز بر مسئله تولید در جهت حل مشکلات اقتصادی و عبور از تنگناهای اقتصادی است، گفت: ضمن اینکه رشد اقتصادی باعث افزایش اشتغال، کاهش تورم و افزایش درآمد سرانه و بهبود رضایت عمومی جامعه می‌شود و این عمل اعتماد به نفس و عزت ملی را به همراه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بر مسئله تولید برپایه دانش تاکید کرده اند، افزود: ایشان بر معیار قرار دادن تولید بر اساس مشارکت نخبگان و شرکت های دانش بنیان و استفاده از پارک‌های علم و فناوری تاکید کردند که باید مورد توجه همه ما مسئولان هم باشد.

 

طالبی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان اهدافی نظیر ترغیب هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و واحدهای پژوهشی برای فعالیت بیشتر در رفع نیاز جامعه و تجاری سازی یافته های پژوهشی و افزایش درآمدهای اختصاصی را دنبال می کنند، گفت: شرکت های دانش بنیان حلقه اتصال بین ایده و فناوری به حساب می آیند و می توانند راهنمای ایده ها در راه رسیدن به فناوری باشد.

 

وی با اشاره به اینکه شعار امسال به عنوان نقشه راه همه دستگاه های اجرایی کشور باید قرار گیرد، گفت: باید همه ظرفیت های آموزشی و پژوهشی در تمامی بخش های اقتصادی با رویکرد دانش بنیان کردن تولیدات به صورت حداکثری مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1159877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha