اولین اجلاسیه سراسری طلاب و علمای شهرستان زیرکوه برگزار می شود

اولین اجلاسیه سراسری طلاب و علمای شهرستان زیرکوه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی همزمان با ۵ فروردین امسال در مسجد حضرت حضرت فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «خداداد نظامی» معاون طرح و برنامه جامعه طلاب و علمای شهرستان زیرکوه و دبیر اولین اجلاسیه سراسری جامعه طلاب و علمای شهرستان زیرکوه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه طلاب و علمای شهرستان زیرکوه، اظهار کرد: به منظور انسجام، هماهنگی، تقویت و هم‌افزایی ظرفیت‌های گوناگون طلاب، فضلا و علمای شهرستان زیرکوه، در راستای ادای تکلیف تعلیم و تربیت اسلامی نسبت به آحاد جامعه، به‌ویژه مردمان سخت‌کوش و متدین این شهرستان، در نیمه دوم سال 1398 برخی فرهیختگان این منطقه در حوزۀ علمیه قم در قالب هیئت مؤسس، با پشتیبانی، نظارت و هدایت علمای پیشکسوت شهرستان، طی جلساتی مستمر، طرح تشکیل شجرۀ طیبۀ «جامعۀ طلاب و علمای شهرستان زیرکوه» را پیشنهاد و پایه‌گذاری کردند.

 

وی افزود: پس از آن، در انتخابات رسمی، از بین فضلای داوطلب این شهر، هیئت رئیسه جامعه، انتخاب و در اولین گام، پیش نویس اساسنامۀ آن ‌در 23 ماده ‌و 13 تبصره، تهیه شد.

 

دبیر اولین اجلاسیه سراسری جامعه طلاب و علمای شهرستان زیرکوه بیان کرد: بنابراین با بهره‌مندی از خرد جمعی، فعالیت برای تحقق اهداف عالیه آن در قم و چهار شعبه آن مشهد، بیرجند، قاین و زیرکوه شکل عملی گرفت و در اولین اجلاسیه درصدد تکمیل نظرات و نقد و پیشنهادات همه فضلا و طلاب خواهیم بود.

 

حجت الاسلام نظامی با بیان اینکه این شجره طیبه، تشکلی مستقل، مردمی ‌و حوزوی است ‌و به ‌هيچ ‌مقام، حزب ‌و گروهی ‌وابستگی ‌ندارد، عنوان کرد: «جامعۀ طلاب و علمای شهرستان زیرکوه» تشکل و نهادی است حوزوی که با رویکرد علمی، دینی و فرهنگی و در چارچوب وظایف حوزه انقلابی، برگرفته از بیانات امامین انقلاب اسلامی به شکل ستادی غیراداری و مستقل فعالیت می‌کند.

 

وی اظهار کرد: برنامه‎‌های عمومی جامعه بر اساس نظر اکثر طلاب و علمای شهرستان و رای هیئت رئیسه اجرا می‌شود و مرکزیت قم، صرفاً به جهت تمرکز در هماهنگی امور و البته مرجعیت علمی و ارتباطات گسترده در این شهر، برای پیشبرد برنامه‌ها و رشد مستمر برنامه‌های جامعه است.

 

وی افزود: بدیهی است این جایگاه، هیچ امتیازی محسوب نمی‌شود و حیثیت خدمتگذاری ستادی منسجم به اعضای جامعه دارد و از حیث اجرا، مرکزیت در شعبه زیرکوه تعریف شده که همه تلاش‌ها باید به آنجا ختم شود؛ ضمن اینکه برنامه های مختص هر شعبه، صرفا با مرکزیت همان شعبه خواهد بود.

 

دبیر اولین اجلاسیه سراسری جامعه طلاب و علمای شهرستان زیرکوه گفت: جهت تقویت این امر مهم، اولین اجلاسیه طلاب و علمای شهرستان زیرکوه جهت تبادل آرا و نظرات برای اولین مرتبه بعد از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی و با اهداف آسیب شناسی، شناخت ظرفیت ها و ارائه راهکار ها برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام نظامی ادامه داد: این اجلاسیه با پخش سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و با حضور علما و فضلای اهل شهرستان زیرکوه از نقاط مختلف ایران اسلامی و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در پنجم فروردین امسال در مسجد حضرت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهر حاجی آباد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات فراوانی در سطوح مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، معیشتی و ارائه طرح و برنامه های متعدد، تشکیل گروه تبلیغی و تشکیل کارگروه رسانه ای توسط جامعه طلاب و علمای شهرستان زیرکوه صورت گرفته است، گفت: با شناسایی بالغ بر 600 فاضل و طلبه خواهر و برادر اهل زیرکوه که بسیاری از افراد در نهادهای مختلف کشور و عرصه های بین الملل مشغول خدمت هستند و حدود یک ششم این افراد ضمن فعالیت به تحصیل، به عنوان روحانی مساجد و مدارس مشغول تبلیغ معارف دین هستند شناسایی و به این اجلاسیه دعوت شده اند.

 

دبیر اولین اجلاسیه سراسری جامعه طلاب و علمای شهرستان زیرکوه افزود: با این ظرفیت بالای نیروی انسانی جهادی و انقلابی طلاب زیرکوه انتظار می رود این اجلاسیه به صورت کاربردی به شناسایی ظرفیت های فراوان طلاب و مردم منطقه پرداخته شود و با ارائه راهکارهای متعدد، خدمتی مضاعف به مردم متدین و سخت کوش این منطقه ارائه کند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1159878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha