ورود ۹۳ هزار دستگاه خودرو به گیلان/ ترافیک پرحجم و روان در محورهای مواصلاتی

صفاری از ورود ۹۳ هزار دستگاه خودرو به گیلان خبر داد و با بیان اینکه محورهای مواصلاتی استان در وقوع حوادث جرحی و تعداد مصدومان به ترتیب ۲۶ درصد و ۳۷ درصد کاهش داشته گفت: ترافیک در محورهای مواصلاتی گیلان پرحجم و روان است.

«جاور صفاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آخرین وضعیت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی گیلان در دومین روز از تعطیلات نوروز 1401 را تشریح کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تردد در محور رشت - قزوین شاهد ترافیک نیمه سنگین و روان هستیم اما ترافیک منجیل به سمت رودبار پرحجم اما روان است.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه برای کاهش بار ترافیکی و تردد مسافران جاده علی آباد و یک لاین قرضی در شهر رودبار هم مورد استفاده قرار گرفته است عنوان کرد: بخشی از کندی عبور و مرور در محدوده لوشان به منجیل به علت شرایط جوی و بارش باران است.

 

صفاری وضعیت دیگر محورهای گیلان و جاده‌های داخل استانی را شلوغ اعلام کرد و افزود: از ابتدای شروع طرح نوروزی پلیس راه گیلان تا به امروز شاهد ورود 458 هزار و 273 دستگاه خودرو به گیلان بودیم که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش ورود مسافر را به استان رقم زده است.

 

وی سرعت غیرمطمئنه و عدم توجه به جلو حین رانندگی را بیشتری علل وقوع تصادفات و سوانح رانندگی در جاده‌های گیلان اعلام کرد و ضمن برشمردن آمار تصادفات افزود: در اولین روز سال نو شاهد بیشترین حجم ورود مسافر به گیلان بودیم و بالغ بر 93 هزار دستگاه خودرو از محورهای ورودی وارد استان شدند.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه هم‌اینک در بخشی از محورهای کوهستانی استان و حتی جاده‌های جلگه‌ای شاهد بارش برف هستیم خاطرنشان کرد: در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی پلیس راه تا به امروز چهار نفر از هموطنان ما در جاده‌های برون شهری گیلان جان خود را در اثر حوادث رانندگی از دست دادند همچنین در وقوع حوادث جرحی و تعداد مصدومان به ترتیب 26 درصد و 37 درصد شاهد کاهش بودیم.

 

کد خبر 1159905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha