استقرار بیش از ۳ هزار پایگاه اورژانس در کشور برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی

میعادفر از استقرار و آمادگی سه هزار و ۵۰ پایگاه اورژانس جاده ای، شهری و هوایی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ پایگاه جاده ای، یک هزار و ۳۰۰ پایگاه شهری و ۵۰ ایستگاه اورژانس هوایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «جعفر میعادفر» امروز (سه شنبه ۲ فروردین) در حاشیه بازدید از پایگاه های اورژانس خرمشهر و یادمان شلمچه، با تبریک عید نوروز، بیان اینکه استان خوزستان بیشترین حجم رفت و آمد راهیان نور را به ویژه در ایام نوروز دارد اظهار کرد: این استان به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب در ایام نوروز با افزایش مسافران مواجه است.

 

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در ۵۷ نقطه از یادمان‌ها با همکاری سازمان‌های مرتبط و بهداشت و درمان در حال خدمت رسانی به مسافران هستیم افزود: امروز از چند یادمان عملیات دفاع مقدس طلائیه، هویزه و شلمچه بازدید داشتیم؛ با توجه به وقفه ۲ ساله ناشی از شیوع کرونا تردد زائران و کاروان های راهیان نور را نداشتیم اما امسال با حجم وسیعی از مسافران در سراسر کشور مواجه هستیم.

 

وی تصریح کرد: اورژانس با توجه به وظایف ذاتی خود از هفته های قبل گروه های عملیاتی خود را آماده و در این استان مستقر کرد.

 

میعادفر هدف از سفر به شلمچه را تجدید پیمان با شهدا عنوان کرد و ادامه داد: به منظور بررسی میدانی نحوه ارائه خدمات پزشکی و بهداشت درمانی کاروان های راهیان و زائران شهدا در یادمان عملیاتی داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: با بررسی انجام شده تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و از مبدا و برگشت تمام گروه های بهداشتی مسافرلن را رصد کرده و تحت کنترل و نظارت قرار می دهند.

 

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه امیدواریم تا پایان طرح نوروزی بتوانیم در کنار مردم عزیز خدمات مناسبی را ارائه دهیم ابراز کرد: استان خوزستان یک اورژانس خیلی قوی دارد و با توجه به وجود پنج دانشگاه در این استان و بازدید همکاران از دزفول، شوشتر، آبادان و اهواز نشان می دهد همکاران آماده هستند.

 

وی اذعان کرد: خوشبختانه دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان برای پوشش تصادفات احتمالی در جاده‌های این استان آمادگی کامل دارند، ضمن اینکه آمار نیز افزایش ۹۰ درصدی تردد را نشان می دهد

 

میعادفر به طرح ۱۵ روزه نوروزی سازمان اورژانس در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح یک هزار و ۷۰۰ پایگاه جاده ای، یک هزار و ۳۰۰ پایگاه شهری و ۵۰ ایستگاه اورژانس هوایی در کشور مستقر شده است.

 

وی از مراجعه چهار هزار نفر به پایگاه های اورژانس در یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان خبر داد و یاد آور شد: این تعداد مسافر تاکنون خدمات درمانی سرپایی را دریافت کردند، ضمن آنکه برای گذر از نوروز بدون افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی میان کاروان‌های راهیان نور توسط پنج دانشگاه علوم پزشکی استان در حال کنترل است.

 

کد خبر 1159911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha