تلاش مجلس برای انجام حمایت‌های لازم از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال

نظری با بیان اینکه اشتغال و تولید از شعارهای چندساله اخیر بوده و امسال هم بحث دانش‌بنیان به این واژه‌ها اضافه شده است، گفت: مجلس در سال جدید سعی خواهد کرد حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد تا شعار سال عملی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید غنی نظری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با رادیو گفتگو درباره شعار سال 1401 «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته، هرسال را با عنوان خاصی نام‌گذاری کرده‌اند و بنا بر این نام‌گذاری‌ها، متناسب با همان سال برنامه‌هایی در دولت و مجلس و سایر نهادهای دیگر انجام می‌شود تا بتوانیم تا حدودی به شعار سال پایبند باشیم و متناسب با آن پیشرفت‌هایی در کشور داشته باشیم.


وی با بیان اینکه اشتغال و تولید از شعارهای چندساله اخیر بوده و امسال هم بحث دانش‌بنیان به این واژه‌ها اضافه شده است، گفت: دانش‌بنیان فرصتی است که می‌توان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کم، بیشترین بهره‌وری را داشت. استفاده علمی از امکانات قطعاً در تولید و بهره‌وری موفقیت‌آمیز خواهد بود.
 

نظری با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان و بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان که در دهه‌های قبل در کشور پا به عرصه وجود گذاشته‌اند، توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف دارویی، نانو و سایر حوزه‌های علمی پیشرفت‌هایی را برای کشور داشته باشند، گفت: امروزه بیش از 7 هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که در حوزه‌های مختلف کار و تلاش می‌کنند.
 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیشتر مباحث مربوط به کشاورزی را مدنظر داشتند، گفت: در این حوزه نیازمند هستیم تا از روش‌های دانش‌بنیان بهترین استفاده‌ها را ببریم. تولید در هکتار بسیار کم است و اگر از اصلاح بذر، اصلاح آبیاری و زهکشی به‌خوبی استفاده شود شاید بتوانیم تولید را افزایش دهیم.



وی به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس اشاره و بیان کرد: این قانون در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان است البته قبلاً قانونی برای حمایت‌ها از این شرکت‌ها بود ولی نمی‌توانست آنچه را که به نحو احسنت مربوط به این حوزه بود جوابگو باشد اما با بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اقداماتی صورت گرفت که این قانون، قانون جامعی باشد و بتواند در راستای حمایت‌های مالی، معنوی و بانکی حمایت‌های لازم را داشته باشد. مجلس در سال جدید سعی خواهد کرد حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد تا شعار سال عملی شود.

کد خبر 1159985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha