۲۸۹۰ روز افتخارآفرینی در دوران دفاع مقدس/اکنون مردم در کنار مرزها در کمال آرامش حضور دارند

امیر سرتیپ دربندی با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: ۲۸۹۰ روز افتخارآفرینی کردند و این تاریخی که رقم زدند تماماً افتخار و حماسه‌آفرینی بود و در پایان این مدت نه یک وجب و حتی یک سانتی‌متر در دست دشمن باقی نماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ غلامحسین دربندی هم‌رزم شهید صیاد شیرازی در برنامه «پابه‌پای بهار» رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه در مناطق عملیاتی همراه با کاروان‌های راهیان نور حضور دارد، گفت: در حال حاضر در منطقه عملیاتی والفجر 8 و در کنار اروند حضور دارم و شاهد کاروان‌های زیادی هستیم. به علت کرونا دو سال بود که زائران و عاشقان موفق نمی‌شدند تا به مناطق جنگی بروند ولی امسال سیل جمعیت است که به سمت مناطق عملیاتی می‌آیند.

 

هم‌رزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه همه تصور می‌کنند در ایام جنگ تحمیلی در سنگرها تنها رازونیاز و گریه بوده البته اینها هم بود ولی در کنار آن شوخی، خنده، طنز هم وجود داشت، گفت: اصلاً در ورودی جبهه نوشته شده بود «لبخند بزن رزمنده» آن حدی که این رزمندگان شوخی می‌کردند شاید در حالت عادی به آن حد شوخی نمی‌کردند و مرگ را به بازی گرفته بودند. این جمله شعاری نیست و واقعاً این‌گونه بود. وقتی چهره شهدا را می‌بینیم اکثرشان در لحظه آخر در حال لبخند زدن هستند درحالی‌که اگر قرار باشد به‌اندازه یک کوه طلا به ما بدهند تا جانمان را بدهیم این کار را نمی‌کنیم؛ بنابراین این نشان می‌دهد آن‌ها مرگ را به بازی گرفته بودند و به استقبال شهادت رفته بودند. شهادت با مرگ عادی متفاوت است. مردن برای افراد عادی است ولی برای افرادی که مجاهد فی‌سبیل‌الله هستند شهادت در راه خدا مطرح است.

 

امیر دربندی در ادامه با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: 2890 روز افتخارآفرینی کردند و این تاریخی که رقم زدند تماماً افتخار و حماسه‌آفرینی بود و در پایان این مدت نه یک وجب و حتی یک سانتی‌متر در دست دشمن باقی نماند و اکنون مردم در کنار مرزها در کمال آرامش حضور دارند.

 

کد خبر 1160009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha