نصب سرعت‌کاه تنها راه کاهش تصادفات در درون شهر است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: نصب سرعت‌کاه تنها راه کاهش تصادفات در درون شهر است و باید نسبت به نصب سرعت‌کاه استاندارد در داخل شهر اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سرهنگ برزو مرادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان در جلسه ایمنی راههای استان اظهار کرد: در سال گذشته(۱۴۰۰) ۱۰ درصد تصادفات فوتی نسبت به سال قبل (۱۳۹۹) افزایش داشته است و علت بسیاری از تصادفات عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز است.

 

وی با اشاره به اینکه نصب سرعت‌کاه راهکاری برای جلوگیری از وقوع تصادفات داخل شهری است، افزود: سرعت‌کاه تنها راه کاهش تصادفات در درون شهر است و باید نسبت به نصب سرعت‌کاه استاندارد در داخل شهر اقدام کنیم.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان یاداور شد: برای جلوگیری از وقوع تصادفات و ترافیک درون شهری نیاز به نصب علائم رانندگی در کمربندی بهشت محمدی هستیم که متاسفانه هنوز متولی مشخصی ندارد.

 

سرهنگ مرادی تصریح کرد: ۶۸ درصد تصادفات درون‌شهری در کردستان عابر پیاده بوده است، در حالی که واژگونی خودرو در درون شهرها باید خط قرمز باشد اما دلیل اصلی تصادفات درون شهری در کردستان واژگونی خودروها است.

 

میزان تردد در جاده‌های استان ۱۴ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است

 

عیسی گوهری رئیس پلیس راه کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته تصادفات فوتی و جرحی در استان کاهش دارد این در حالی‌است که از ۲۹ اسفند سال گذشته میزان تردد در جاده‌های استان ۱۴ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

 

وی با اعلام اینکه میزان تصادفات خسارتی به اندازه میزان افزایش ترددها در استان، افزایش داشته است، گفت: عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه  مهمترین دلایل تصادفات در جاده‌های برون‌شهری کردستان است.

 

گوهری یادآور شد: ۴۴ درصد تصادفات جاده‌ای در این استان، واژگونی و ۴۷ درصد مشکلات وسایل نقلیه بوده است.

 

رئیس پلیس راه کردستان اظهار کرد: ۳۵ درصد تصادفات در جاده‌های استان کردستان هم مربوط به پلاک‌های خارج از استان بوده است.

 

وی بیان کرد: آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در سال گذشته ۷۰ نفر بیشتر از سال ۱۳۹۹ بود که این عدد با اعلام آمار پزشکی قانونی قطعا افزایش دارد.

کد خبر 1160033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha