اسکان ۲۰۴ هزار نفر در اقامتگاه های موقت خراسان جنوبی

رمضانی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون تعداد ۹۲۸ مسافر در هتل ها، ۲۵۳ نفر در مجموعه های گردشگری و بیش از ۲۰۴ هزار نفر در اقامتگاه های موقت استان اسکان داده شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن رمضانی» عصر امروز (3 فروردین) در جلسه بررسی آخرین وضعیت خدمات رسانی به مسافران نوروزی و تردد جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه از 27 اسفند ماه سال قبل تا 2 فروردین ماه امسال بیش از 50 درصد ظرفیت هتل های استان تکمیل شده است، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون تعداد 928 مسافر در هتل ها، 253 نفر در مجموعه های گردشگری، 254 نفر در مهانپذیرها، 1511 نفر در مناطق بومگردی، 54 نفر در خانه مسافر و بیش از 204 هزار نفر در اقامتگاه های موقت استان اسکان داده شدند.

 

وی با بیان اینکه همچنین طی همین مدت 175 هزار نفر از آثار تاریخی و 219 هزار نفر از آثار طبیعی استان بازدید کردند، گفت: بیشترین گردشگر را به ترتیب شهرهای طبس، فردوس، بشرویه، بیرجند و نهبندان داشتند.

 

همچنین «اسد الله جلال زاده» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه تردد بین استانی به تفکیک استانها براساس درصد رشد حمل و نقل جاده ای با 78 درصد رتبه دوم کشوری را داراست، افزود: از 27 اسفند تاکنون بیش از یک میلیون و 523 وسیله نقلیه سبک و سنگین در سطح خراسان جنوبی تردد کردند که نسبت به مشابه سال قبل 56 درصد رشد را نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال 98 حدود 23 درصد افزایش را نشان می دهد، گفت: 80 درصد ترددها در خراسان جنوبی یک روزه و 16 درصد یک تا سه روزه و تنها چهار درصد بیش از سه روز در استان اقامت داشتند.

 

جلال زاده در خصوص سوانح جاده ای هم با اشاره به اینکه تا روز گذشته، از مجموع سوانح جاده ای در استان 56 مورد جرحی یک مورد فوتی بوده است، خاطرنشان کرد: در زمینه تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی 83 درصد کاهش را شاهد هستیم.

 

 

 

کد خبر 1160082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha